سردی سانس اول

بالاخره پس از مدت ها تعطیلی و اعتراض اهالی هنر  سالن‌های تئاتر و سینما در شهرهایی که کرونا در آنها کنترل شده‌ و در وضعیت زرد و آبی قرار دارند، بازگشایی شدند.

به گزارش آتیه آنلاین، با توجه به کاهش شیوع کرونا و تغییر وضعیت تهران از نارنجی به زرد،  پس از چند ماه تعطیلی، امکان بازگشایی سینماها در پایتخت فراهم شد و بر همین اساس شرایط برای فعالیت سالن‌های تئاتر نیز مهیاست.

سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در روز ۲۰ دی ماه با اعلام این خبر گفت: ما برحسب طرح محدودیت هوشمند که براساس آن شهرها به وضعیت‌های قرمز، زرد، نارنجی و آبی تقسیم شدند و در چارچوب آن مشاغل هم طبقه‌بندی شدند، عمل کرده‌ایم و می‌کنیم. بر این مبنا سالن‌های اجرای تئاتر و موسیقی و همچنین سینماها نیز در وضعیت زرد و آبی برای مردم بازگشایی می‌شوند. این یعنی امکان اجرای نمایش و اکران آثار سینمایی در شهرهای زرد و آبی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و موارد مربوط به فاصله‌گذاری وجود دارد.

در همین راستا و با توجه به پایان تعطیلات کرونایی تعیین شده، سینماهای تهران  از روز گذشته با حفظ پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی شدند؛ از هفته آینده نیز فعالیت مجموعه تئاتر شهر با اجرای نمایشی به کارگردانی آقای امیر دژاکام در سالن چهارسو از سر گرفته می شود و از سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر هر ۵ سالن مجموعه میزبان اجراهای نمایشی می‌شوند.

همچنین در حال حاضر حدود ۴۰ سینما در سراسر کشور فعال هستند و برخی از سینماهای تهران از عصر روز گذشته بازگشایی شده اند. سایر سینماها هرچند برای بازگشایی منعی ندارند اما لااقل در یکی دو روزه  گذشته ذوقی برای بازگشایی نشان ندادند البته بسیاری از آن‌ها در انتظار اکران یک فیلم خوب هستند تا مردم را به سینماها جذب کند. چراکه فعلا  فیلم خاصی متقاضی اکران نیست و تنها فیلم‌های «پیش میشی»، «آقای سانسور» و «دیدن این فیلم جرم است» اکران می‌شوند. برخی دیگر از صاحبان سینماها نیز تمایلی به بازگشایی برای اکران یک فیلم، آن هم فیلمی که به گفته خودشان  قاچاق شده، ندارند. از طرفی تنها دو، سه هفته تا آغاز جشنواره فیلم فجر باقی‌مانده و سردی گیشه ها به دلیل فرا رسیدن زمان برگزاری جشنواره  باعث می شود تا تهیه‌کننده‌ای از میان انبوه فیلم‌های پشت خط اکران مانده حاضر نیست در این روزها فیلم خود را روانه سالن‌های سینما کند. ضمن اینکه با توجه به منع رفت و آمد از ساعت ۲۱ شب ممکن است شرایط همچنان برای سینماداران مناسب نباشد که آن‌ها ساعت ۱۸ را به عنوان آخرین سانس خود درنظر بگیرند.  

با این حال مدیران فرهنگی باید هرچه سریع‌تر نسبت به عملی کردن یک تصمیم منطقی برای نجات سینماها اقدام کنند. حمایت از سینمادارها  و صاحبان آثار که در حال حاضر تنها روزنه امید  برای برون رفت از این شرایط ارائه  یک فیلم مناسب می باشد و از یک سو ارائه طرح‌های تشویقی برای تماشاگرانی که هنوز برای رفتن به سینما مردد هستند شاید راه‌هایی باشند که  به کمک انها  دوباره رونق به چرخه سینما بازگردد.

کد خبر: 5514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =