لزوم قرارگیری معاش و اقتصاد لرستان بر روی ریل طبیعی خود

استاندار لرستان گفت: لازم است تغییرات اساسی در سبک زندگی و نگاه به اجتماع با رویکردهای جدید نسبت به تولید در استان ایجاد شود.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایسنا، فرهاد زیویار در مراسم افتتاح ۳۱۳ پروژه روستایی که در منطقه تقی‌آباد بخش زاغه از توابع شهرستان خرم‌آباد برگزار شد با اشاره به ظرفیت‌های لرستان، اظهار کرد: استان با ۲۸ هزار کیلومترمربع و با توپوگرافی خاص با توجه به تغییرات اقلیمی از نظر کشاورزی مورد توجه قرار دارد.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد از مردم لرستان به‌صورت شهری و ۳۰ درصد در مناطق روستایی اسکان دارند به‌عنوان شعار سال اشاره کرد و افزود: لازم است بر اساس همین نگاه کارشناسی لازم و تغییرات مورد نظر در استان انجام گرفته و سبک زندگی مردم مورد توجه قرار گیرد.

استاندار لرستان به موقعیت طبیعی لرستان و میزان نزولات جوی بارندگی‌ها و روان آب‌ها اشاره کرد و گفت: لازم است در این زمینه تجدیدنظر به‌عمل‌آمده و سرمایه‌گذاری کرد تا معاش و اقتصاد لرستان روی ریل طبیعی خود قرار گیرد.

زیویار با اشاره به احداث بند خاکی منطقه ریمله، خاطرنشان کرد: با توجه به معماری شهری احداث این پروژه تبدیل تهدید به فرصت به‌منظور مهار سیلاب‌ها و رونق کشاورزی و باغداری و گردشگری است که لازم است با قرار گرفتن دانش در کنار تولید نیازهای منطقه برطرف شوند.

وی اضافه کرد: در بحث آبخیزداری در لرستان پس از سفر ریاست محترم جمهور ۳۲ میلیارد تومان به ۱۱ پروژه اختصاص یافته که مورد بهره‌برداری قرارگرفته‌اند.

استاندار لرستان به اعتبارات تبصره ۱۸ در لرستان اشاره کرد و گفت: در این زمینه یک رکورد در سطح کشور ثبت شده و چند درصد بیشتر از اعتباری که در اختیار استان قرار داده شده هزینه شده است و لازم است همه بخش‌ها همت به خرج داده تا این موضوع به‌عنوان مبنایی برای سال مالی آینده قرار گیرد تا بتوانیم با عزم جدی سایه محرومیت را از چهره لرستان برطرف کنیم.

زیویار ادامه داد: برای رفع محرومیت لازم است نگاه‌ها عوض شود زیرا فرصت‌ها در کنار ما وجود دارند و خداوند نعمت‌های زیادی را به لرستان عطا کرده که قابل مقایسه با استان‌های دیگر نیست و بنا به دلایلی در گذشته به‌خوبی از آن‌ها استفاده نشده است.

وی بیان کرد: لرستان در بخش شیلات، کشاورزی، باغداری، گیاهان دارویی، زنبورداری و تولید عسل حرف‌هایی برای گفتن دارد که همه این موارد با عزم همگانی و حمایت لازم عملی خواهند شد تا لرستان بتواند در جایگاهی که استحقاق آن است قرار گیرد.

کد خبر: 54928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 5 =