توان اشتغالزایی استان مرکزی بیش از ظرفیت موجود است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی: توان اشتغالزایی استان مرکزی به مراتب بیش از ظرفیت موجود است و با تعامل و همفکری می توان این ظرفیت را از بالقوه به بالفعل تبدیل کرد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی تعاون، کارو رفاه اجتماعی استان مرکزی، جمشید امیدی در جریان بازدید از شرکت ماشین سازی اراک و طی نشست با مدیران و اعضای شورای اسلامی کارِ این شرکت، افزود : توان اشتغالزایی استان مرکزی به مراتب بیش از ظرفیت موجود است و با تعامل و همفکری می توان این ظرفیت را از بالقوه به بالفعل تبدیل کرد.
وی با ابراز امیدواری از اینکه تشکل کارگری در شرکت ماشین سازی دارای عملکرد مؤثر و نمونه ای باشد، تصریح کرد:تعداد پرسنل ماشین سازی از ۴ هزار نفر به دو هزار و ۱۰ نفر کاهش یافته است.

وی با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در استان، عنوان کرد:اخیرا دستورالعملی تحت عنوان دستورالعمل سازش در تشکل‌های شرکت ها و واحدهای خصوصی ابلاغ شده که در صورت بروز اختلاف بین کارگر و کارفرما بر اساس دستورالعمل ابلاغی، مشکلات در این تشکل‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت:لازمه ایجاد سازش بین کارگر و کارفرما این است که تشکل ها وحدت رویه و همدلی داشته باشند.
امیدی اظهارداشت:تشکل های کارگری باید همسو و همفکر باشند همچنین تک نگر و شخصی نگر نباشند و در نهایت با در نظر گرفتن اهداف مجموعه مشکلات را بررسی و در جهت رفع آن اقدام کنند.
وی عنوان کرد:تصمیماتی که در این هیئت ها گرفته می شود بر اساس اصل سه جانبه گرایی است که در یک سمت دولت، در یک سمت نماینده کارگر و یک سمت نماینده کارفرما قراردارد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت:هر چه میزان ورودی پرونده به هیئت های حل اختلاف کمتر باشد نشان دهنده فرهنگ کار در استان و شهرستان خواهد بود.
وی منابع انسانی را از عوامل مؤثر در کاهش پرونده ها عنوان کرد و افزود:کمیسیون های کارگری باید حقوق کارگر را پیش از مطالبه پرداخت کنند تا منجر به صدور پرونده نشود.
وی طرح طبقه بندی نیروهای پیمانکاری، سنوات این نیروها و فرآیند تبدیل وضعیت آنان را یادآور شد و خاطرنشان ساخت:شورای اسلامی کارگری باید در کنار کارفرما قرار گیرد چرا که با مشاهده جزئی ترین مشکلات در خط تولید باید در راستای افزایش بهره وری در واحد تولیدی با مدیر و کارفرما همفکری کند.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی عنوان کرد:اگر بهره وری و توسعه داشته باشیم و بتوانیم از ظرفیت های موجود استفاده کنیم قطعا یک فرد بیکار در استان نخواهیم داشت.
امیدی تعامل و همفکری در راستای افزایش تولید و بهره وری در شوراهای اسلامی را یادآور شد و ضمن انتقاد از عملکرد و بازخوردهای نامطلوب در استان؛ تصریح کرد:در این اداره کل:آموزش های لازم به شوراهای اسلامی کار آغاز شده لذا باید با همفکری و همدلی در وضعیت استان تغییر رویه ای ایجاد کرد.
وی با بیان اینکه شخصیت حقوقی شورای کار مستقل است، عنوان کرد:میزان پرونده های ورودی در هیئت های حل اختلاف می تواند نشان دهنده عملکرد شوراهای اسلامی کار و تعامل با کارفرما باشد.

کد خبر: 54673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =