پنجمین دوره آموزش مهارت فرزند پروری برگزار شد

پنجمین دوره آموزشی مهارت فرزند پروری ویژه کارکنان، مربیان مراکز شبه خانواده و شیر خوارگاه های شهرستان های استان تهران به همت شورای فرهنگی درسالن اجتماعات سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ستاد بهزیستی استان تهران برگزار شد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان تهران، پنجمین دوره آموزش مهارت فرزند پروری با هدف توانمندی هر چه بیشتر کارکنان، مراقبین، مربیان مراکز شبه خانواده و شیرخوارگاه های بهزیستی شهرستانهای : تهران، شمیرانات، شهریار، ملارد، ورامین، پردیس و اسلامشهر برگزار شد.

لادن ناطقی مسئول شورای فرهنگی اداره کل بهزیستی استان تهران بیان داشت: برگزاری دوره های آموزشی مختلف ویژه جامعه هدف و شاغلین بهزیستی استان تهران از ابتدای سالجاری در دستور قراردارد و تاکنون چندین دوره آموزشی برگزار که استقبال خوبی از آن شده است.

ناطقی اضافه کرد: یکی از بزرگ ترین چالش ها و در عین حال دستاوردهای متولیان امرآموزش کار با کودکان شاد و سالم می باشد. تمام پدرها و مادرها و مربیان مایلند فرزندانی موفق، توانمند و در عین حال خوش رفتار داشته باشند. از این رو از ابتدای سال با برگزاری چندین جلسه تخصصی برگزاری این دوره و دیگر دوره های آموزشی را مدون و مصمم به انجام آن هستیم.

دکتر الهام سادات آخشیجان مدرس این دوره بیان داشت: فرزندپروری نوعی مداخله است که در راستای تقویت عوامل محافظ خانوادگی بوده و تکنیک هایی را برای تغییر رفتارو مدیریت رفتارکودکان و نوجوانان به والدین و مربیان ارائه می دهد. هدف اصلی ارائه آموزش این مهارت، تربیت اصولی کودکان، برنامه ریزی و به بار آوردن افرادی مستقل، توانمند، مسئول، و با اعتماد به نفس است که از رشد اخلاقی و اجتماعی... ی. مناسب برخوردار باشند. فرزند پروری به مجموعه ای از مهارتها گفته میشود که والدین با نحوه ارتباط سالم آشنا شده و با ایجاد چتر حمایتی برای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی در کودکان می پردازد که با توجه به شرایط جامعه و پیچیدگی عوامل خطر آفرین پیرامون کودکان برای پیشگیری ازخطرات احتمالی برنامه ریزی می کنند. و مجموعه دانش و مهارتهای تربیت کودکان به روشی ساده و سازنده است و به والدین و مراقبت کنندگان کمک میکند که به نحو مناسب تری مسائل مشکلات کودکان را حل و فصل نمایند.

آخشیجان افزود : برقراری رابط مثبت و سبک تربیتی مناسب با کودک یا نوجوان از اصول اولیه فرزند پروری می باشد. و از این طریق مهارت رابطه بین فرزندان با والدین و مراقبین تقویت و می تواند به نحو مناسب تری مسائل و اموراتشان حل و فصل گردد.

وی تصریح نمود : با سبک فرزند پروری مناسب در مقاطع حساس رشد وگذراندن آموزش های لازم، کودکان شخصیت سالم تری خواهند داشت و از بهداشت روانی با کیفیتی برخوردار و از آسیبهای محیطی در امان خواهند ماند.

در پایان؛ دکتر آخشیجان مدرس این دوره خاطر نشان کرد : اگرچه امروزه شناخت تمام مشکلات کودکان و نوجوانان کمی پیچیده و تا حدودی دشوار شده است، اما این بدان معنا نیست که والدین و مراقبین از اهمیت آن غافل شده و شرایط و مشکلات کودکان را نادیده بگیرند. بلکه از آن ها انتظار می رود که با وجود تمام سختی ها وپیچیدگی ها روش هایی مفید و کاربردی را در حل مشکلات فرزندان خود مورد استفاده قرار دهند. مهارت فرزند پروری یکی از حائز اهمیت ترین مباحث تحقیقی در حوزه علوم رفتاری می باشد و لازم است فرآیند پرورش فرزند با آگاهی و اطلاع کامل از ابعاد سلامت، رشد جسمی، شخصیتی، هیجانی، ذهنی، عاطفی و اجتماعی کودکان از زمان تولد تا بزرگسالی صورت پذیرد.

کد خبر: 54479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =