گزارش آتیه‌آنلاین از افتتاحیه اجلاس بهداشت جهانی ۲۰۲۲ در برلین

امروز ۱۶ اکتبر اجلاس بهداشت جهانی سال ۲۰۲۲ در برلین با تمرکز بر شعار «تصمیم برای سلامتی» در دو نوبت صبح و بعد از ظهر آغاز بکار نمود. این نشست با دنبال کردن اهدافی چون اشتراک‌گذاری تجربیات، اهمیت دادن به پیشگیری و برجسته کردن نقش کارکنان سلامت آغاز به کار کرد.

به گزارش آتیه‌آنلاین، این نشست صبح امروز با سخنرانی‌هایی در چند بخش از جمله؛ درباره تجربه طرح مبارزه با سرطان در اروپا، غلبه بر بیماری‌های همه‌گیر، حق سلامت باروری برای همه و جدیدترین و بهترین روش‌ها برای ایجاد ظرفیت تحقیقاتی در سلامت جهانی برگزار شد.

همچنین در نوبت بعدازظهر سخنرانان مختلفی از سراسر جهان درباره مهمترین بخش‌های سلامت و مسائل بهداشت جهانی نظرات و تجربیات خود را درمیان گذاشتند.

در بخش «کنترل بیماری‌های غیرواگیر، از گفته تا عمل» به نقش دسترسی به داروها و خدمات در کنترل بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان، بیماری مزمن انسدادی ریه و دیابت، و همچنین اختلالات سلامت روان تاکید شد که در حال حاضر علت اصلی مرگ و میر و ناتوانی در سراسر جهان هستند.

در بخش «استعفای کارکنان بهداشت و درمان» به چالش جهانی در ارتباط با احتمال استعفای بخش بزرگی از نیروی کار بهداشتی و درمانی به دلیل عدم پرداخت مطالبات آنها از طرف سیستم‌های مراقبت و درمان در سراسر جهان پرداخته شد.

دیگر بخش‌های برگزار شده در نشست بعداز ظهر اجلاس عبارت بودند از تلاش جهانی برای پایان دادن به ایدز، توجه به سلامت مهاجران به مثابه اولویتی جهانی، ورزش و سلامتی، جمعیت و سیاره سالم و بخش سرمایه‌گذاری برای پایان دادن به سل.

اجلاس بهداشت جهانی از ۱۶ تا ۱۸ اکتبر با حضور بیش از ۳۰۰ سخنران از سراسر جهان در برلین برگزار خواهد شد و فردا نیز در دو نوبت صبح و بعدازطهر با رئوس مطالب جدیدی به کار خود ادامه خواهد داد.

کد خبر: 54452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 7 =