تحول در خدمات اورژانس بیمارستان میلاد

بیماران اورژانس بیمارستان میلاد با توجه به حضور متخصصان طب اورژانس کمتر از ۶ ساعت تعیین تکلیف شده و در بسیاری از موارد این میزان به کمتر از ۲ ساعت می‌رسد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر نسیم غفوریان افزود: متاسفانه با وجود دستورالعمل جامع اورژانس بیمارستانی وزارت بهداشت و استقرار متخصصان طب اورژانس در بسیاری از بیمارستان‌های تهران و کشور، بیمارستان میلاد فاقد متخصصان طب اورژانس بود که با پی‌گیری و دستور دکتر حمزه‌زاده، مدیر عامل بیمارستان، زمینه خدمات آنان به بیمه شدگان تامین اجتماعی و بیماران فراهم شد.

دکتر غفوریان تعیین تکلیف سریع بیماران اورژانس، کاهش ضریب اشغال تخت‌های اورژانس، افزایش آمار احیای قلبی موفق و افزایش رضایت‌مندی بیماران را از مزایای استفاده از متخصصان طب اورژانس برشمرد و گفت: با بهره‌مندی از متخصصان طب اورژانس، تشخیص‌ها دقیق‌تر و ازدحام اورژانس بیمارستان کمتر شده است.

وی خاطرنشان کرد: با استفاده از متخصصان طب اورژانس درکمتر از ۶ ساعت بیماران اورژانس بیمارستان میلاد تعیین تکلیف شده که در بسیاری از موارد، این میزان به کمتر از ۲ ساعت می‌رسد. بیماران در صورت نیاز به بخش منتقل می‌شوند.

دکتر غفوریان با بیان اینکه روزانه حدود ۲۰۰ بستری از سوی متخصصان طب اورژانس در بخش‌ها انجام می‌شود، افزود: ۲۶ متخصص طب اورژانس در اورژانس بیمارستان میلاد خدمت رسانی می‌کنند و در یک روز کاری ۶ متخصص طب‌اورژانس در سه شیفت (۲۴ ساعت) بیماران را ویزیت می‌کنند.

وی گفت: با شیوع بیماری کرونا متخصص عفونی مقیم به‌صورت ۲۴ ساعته در اورژانس بیمارستان میلاد مستقر شده است و بیماران مشکوک به کرونا به متخصص عفونی ارجاع می‌شوند.

دکتر غفوریان از استقرار امدادگر در اورژانس بیمارستان خبر داد و گفت: امدادگران، بیماران را از درب ورودی اورژانس به واحد تریاژ هدایت می‌کنند و بعد از تریاژ هم، کمک بهیاران و پرستاران بیماران بد حال را تا قسمت‌های مربوطه همراهی و هدایت می‌کنند.

وی استقرار کارمند پذیرش در واحدهای بستری اورژانس را اقدام دیگری برای رضایت‌مندی بیماران دانست و گفت: با این کار از سردرگمی بیماران و همراهان جلوگیری می‌شود.

سرپرست اورژانس بیمارستان میلاد اصلاح فرآیندها و پروتکل‌های داخلی درمانی را از دیگر اقدامات انجام شده برای رضایت‌مندی بیماران برشمرد و گفت: برای مثال پیش از این، بیماری که با درد سنگ کلیه به اورژانس مراجعه می‌کرد دردش کنترل شده و به درمانگاه ارولوژی بیمارستان ارجاع می‌شد؛ اما اکنون در صورت اندیکاسیون (الزام پزشکی) از طریق اورژانس بیمارستان با پزشک آنکال مربوطه هماهنگ و بیمار برای درمان قطعی سنگ کلیه بستری می‌شود.

دکتر غفوریان اظهار داشت: الزام ویزیت حضوری بر بالین بیمارانی که نیاز به مشاوره دارند از سوی پزشکان آنکال (بر اساس اورژانس یا غیر اورژانسی بودن) در مدت زمان تعریف شده از سوی وزارت بهداشت از دیگر اقدامات انجام شده برای بهبود خدمات و رضایت‌مندی بیماران در اورژانس بیمارستان میلاد است.

کد خبر: 5343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 10 =