۵۰۰ هزار نفر در انتظار حمایت کمیته امداد

رییس مرکز برنامه‌ریزی و پژوهش کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: اکنون ۵۰۰ هزار نفر پشت نوبت برای دریافت خدمات مستمری بگیری داریم که در صورت تامین اعتبار حمایتی در بودجه سال آینده می‌توان این خانوارها را وارد چرخه حمایت کرد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا، سعید زارع ‌زاده عصر چهارشنبه در نشست خبری افزود: امسال به دلیل شرایط کرونا روند مراجعه به کمیته امداد برای دریافت خدمات افزایش یافته است؛ برای مثال در خراسان جنوبی ۶۲ هزار مراجعه کننده برای دریافت خدمت داشته‌ایم که این افراد زیر پوشش امداد نبودند.

وی عنوان کرد: در کل کشور هم مراجعه کنندگان زیادی برای دریافت خدمت داشتیم که نیاز آنان را با توجه به طرح‌های امداد از جمله وام کارگشایی و از محل اجرای طرح ایران همدل به صورت موقت رفع کردیم.

رییس مرکز برنامه‌ریزی و پژوهش کمیته امداد، توانمندسازی محرومان را یکی از رویکردهای این نهاد ذکر کرد و گفت: در راستای توانمندسازی محرومان در سال جاری ۲۰۰ هزار شغل ایجاد کردیم و در صورت تخصیص اعتبار ایجاد ۳۰۰ هزار شغل را برای سال آینده هدف‌گذاری کرده‌ایم.

وی بیان کرد: امسال از محل تسهیلات تبصره ۱۶ چهار هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به کمیته امداد اختصاص یافته که تاکنون ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان از این محل توسط بانک‌ها پرداخت شده است.

زارع‌ زاده اظهار داشت: تامین مسکن محرومان با توجه به هزینه بالای آن از دیگر رویکردهای حمایتی کمیته امداد است که برای سال آینده احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی را در دستور کار قرار داریم.

وی با اشاره به احداث پنج هزار واحد مسکن محرومان سهمیه کمیته امداد که از سال گذشته عملیات اجرایی آن در خراسان جنوبی آغاز شد گفت: از این تعداد چهار هزار و ۴۰۰ واحد تا ۱۴ اسفند ماه سالروز تاسیس کمیته امداد به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید.

زارع زاده ادامه داد: اعتباری برای تکمیل طرح مسکن محرومان خراسان جنوبی اختصاص خواهیم داد تا این واحدها هرچه سریعتر تکمیل و تحویل شود.

وی گفت: سال گذشته با حمایت‌های مختلف کمیته امداد به خصوص با اجرای طرح‌های اشتغال، ۲۸ هزار نفر خودکفا شده‌اند.

رییس مرکز برنامه‌ریزی و پژوهش کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: در راستای رفع نیاز دانش‌آموزان محروم به تبلت در سطح کشور ۶۰ هزار گوشی و تبلت توزیع کردیم و در خراسان جنوبی نیز برای حل مشکل دانش‌آموزان بیش از ۶۰۰ تبلت توزیع شد.

وی گفت: درخصوص پرداخت وام کارگشایی به افراد زیر پوشش کمیته امداد برای خرید تبلت مشکلی نداریم.

وی بیان کرد: در شرایط کرونا بسیاری از خدمات کمیته امداد به صورت کمک بلاعوض و طرح‌های ویژه امداد به همه افراد نیازمندی که شناسایی شده‌اند، ارایه شده ‌است که این افراد نیازمند اعم از اینکه مددجوی زیر پوشش کمیته امداد باشند یا مستمری بگیر کمیته امداد نباشند از این کمک‌ها بهره‌مند می‌شوند.

همچنین امروز با حضور مسوولان ارشد کمیته امداد امام خمینی (ره) در بیرجند تفاهم‌نامه همکاری بین این نهاد و اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی به منظور همکاری بیشتر در جمع‌آوری کمک‌های مردمی و کمک به نیازمندان امضا شد.

تفاهم‌نامه دیگری بین کمیته امداد و اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان جنوبی با هدف حمایت از خانواده زندانیان استان به امضا رسید.

کد خبر: 5302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 8 =