برگزاری کارگاه آموزشی «چگونگی تعامل با افراد دارای معلولیت» در سنندج

روز سه شنبه ۱۴۰۱/۰۲/۲۷ کارگاه آموزشی با حضور سرپرست بهزیستی استان کردستان، انجمن دفاع از حقوق معلولین باران و با همکاری استانداری در محل سالن اجتماعات بهزیستی شهرستان سنندج برگزار شد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان کردستان، اعضاء شرکت کننده در این کارگاه، نمایندگان معلولین شهرستانهای استان کردستان بودند که در زمینه چگونگی تعامل با افراد دارای معلولیت به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در ابتدای کارگاه، حسین رسولی؛ سرپرست بهزیستی استان کردستان اظهار داشت : کارشکنی ها، محدودیت ها و بی توجهی هایی در قوانین نوشته شده برای معلولین وجود دارد که حاصل آن به زحمت افتادن افراد دارای معلولیت است.

وی افزود : نکته مهم در خصوص افراد دارای معلولیت، تشکل ها و انجمن ها که به صورت مکرر بارها مطرح شده، این است که سدشکن موانع، قطعاً افراد دارای معلولیت هستند که با مطالبه گری های خود می توانند پیگیری های مستمر و مؤثری را جهت هموارسازی مسیر داشته باشند.

رسولی در ادامه گفت : هدف سازمان بهزیستی، نشان دادن استعدادها و ظرفیت های افراد دارای معلولیت و مهم تر از آن کمک به برداشتن موانع و هموارسازی مسیر است تا همه معلولین بتوانند همچون سایر افراد جامعه در سطوح مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی و ... حضور پررنگ داشته و بر این اساس سرعت بیشتری در برداشتن موانع فیزیکی و فرهنگی داشته باشند.

گفتنی است این کارگاه آموزشی به صورت عملی و در زمینه آسیب های بینایی، موانع، شناخت براساس حواس چهارگانه و مهارتهای غیردیداری و مهم تر از همه، نحوه ارتباط درست و مناسب با افراد دارای معلولیت بینایی و سایر معلولیت ها برگزار شد.

در پایان کارگاه، حاضرین به بحث و تبادل نظر در خصوص مسائل و مشکلات افراد دارای معلولیت پرداخته و راهکارهای لازم در این خصوص ارائه گردید.

کد خبر: 52211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 2 =