حمایت ویژه از انجمن صنفی کنترل کیفیت کارگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد از حمایت ویژه این اداره کل از انجمن صنفی کنترل کیفیت کارگاه های استان در چارچوب قانون خبر داد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی به نقل از خبرگزاری فارس از یاسوج، حمیدرضا واعظی زاده پیش از ظهر امروز در نشست مشترک با مدیرکل استاندارد و رئیس اداره نظارت بر مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی سازمان دارو و غذایی استان با اشاره به اهمیت مسئولین کنترل کیفی در کارگاه ها و واحدهای تولیدی اظهار داشت: باتوجه به اهمیت و لزوم نظارت بر کیفیت و روند تولید مواد غذایی لازم است مسئولان کنترل کیفی در این بخش به صورت ویژه و به صورت مستقل عمل کنند.

وی با تاکید بر اینکه برنامه های انجمن صنفی کارگری مسئولان فنی و کنترل کیفیت کارگاه های استان باید طبق اساسنامه وظایف قانونی طی شود، ابراز داشت: در پیشبرد اهداف مسئولان فنی و کنترل کیفیت واحدهای استان و در بستر قانون از این انجمن حمایت می کنیم.

واعظی زاده افزود: اهمیت مواد غذایی برای ما بسیار مهم بوده و می طلبد مسئولان این انجمن با مشخص کردن ساختار تشکیلاتی برای هر واحد با دعوت از مدیران واحدها نسبت به اهمیت فنی و مدیران کنترل کیفیت نکات مهم را یادآور شوند.

وی به آمادگی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد برای برگزاری کلاس های آموزشی ویژه مدیران فنی و کنترل کیفیت کارگاه های استان خبر داد و افزود: این اداره کل آمادگی برگزاری این دوره های آموزشی را در سراسر استان برای این افراد دارد.

واعظی زاده خواستار برگزاری مستمر این جلسات و ارتباط بیشتر جهت رفع مشکلات این صنف شد.

در ادامه مدیرکل استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به کمیسیون قانونی ماده ۲۰ اظهار داشت: این قانون مسئولیت کنترل کیفیت را بر عهده مدیران کنترل کیفیت واگذار کرده است.  

بهمن رحمتی با بیان اینکه مدیران کنترل کیفیت باید متفاوت از کارگران باشد افزود: این افراد چون به صورت مستقیم با بهداشت محصولات ارتباط دارند باید بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته و حوزه اختیارات بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به طرح این پیشنهاد از سوی اداره کل استاندارد به کارفرمایان واحدهای مختلف افزود: تاکنون بیش از ۳۰ درصد از این کارفرمایان با اجرای این طرح موافقت کرده که اجرای این طرح با همین تعداد آغاز به کار خواهد کرد.

رحمتی از طرح پیشنهاد صندوق ویژه مسئولان کنترل کیفی در استان خبر داد و گفت: در صورت موافقت با این طرح حقوق مدیران و مسئولان کنترل کیفیت از این منبع پرداخت خواهد شد.

کد خبر: 52108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 11 =