بازدید مدیرعامل شستا و هیات همراه از نیروگاه حرارتی تبریز

مدیرعامل شستا به همراه جمعی از مدیران و معاونان شستا و هلدینگ‌های تابعه و معاون استانداری استان آذربایجان شرقی از نیروگاه حرارتی تبریز بازدید کردند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت مدیریت توسعه انرژی تامین (تدکو)؛ ابراهیم بازیان مدیرعامل شستا، دکتر کلامی معاون استانداری استان آذربایجان شرقی و دکتر افتخاری مدیرعامل شرکت مدیریت توسعه انرژی تأمین به همراه برخی از مدیران و معاونان شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی و هلدینگ‌های تابعه از نیروگاه حرارتی تبریز بازدید کرده و در خصوص طرح و توسعه نیروگاه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

افتخاری مدیرعامل شرکت مدیریت توسعه انرژی تأمین ضمن خیر مقدم به مدیرعامل شستا و مدیران عامل هلدینگ‌های تابعه و با اشاره به تولید برق با حداکثر توان بخاطر افزایش دما و کاهش بارندگی در کشور، گفت: باتوجه به نیاز مصرف و اهمیت پایداری شبکه به ویژه در زمان پیک تابستان، نیازمند تلاش مضاعف همکاران نیروگاهی بودیم که دراین زمینه تعمیرات اساسی خیلی خوبی در واحد ۲ نیروگاه صورت گرفت به همین دلیل از تمامی همکاران در نیروگاه تبریز تشکر و قدردانی می‌کنم.

مدیرعامل شرکت مدیریت توسعه انرژی تأمین همچنین بر نقش و اهمیت نیروگاه تبریز در سبد سرمایه گذاری‌های هلدینگ انرژی شستا اشاره کرد و گفت: علاوه بر ضرورت توجه به افزایش راندمان، کارایی و سودآوری با توجه به ترکیب سهامداران نیروگاه تبریز، ساماندهی سهام شستا در نیروگاه تبریز باید مورد بازنگری قرار گیرد.

بازیان مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی نیز با تاکید بر موافقت و حمایت مجموعه شستا از طرح توسعه‌ای نیروگاه حرارتی تبریز، گفت: در سفرهای استانی هم به دنبال رفع مشکلات و موانع پیش روی تولید شرکت‌ها هستیم و هم رفع مسائلی که نیاز به هماهنگی های بالادستی دارد.

وی ادامه داد: با بررسی ظرفیت‌های موجود، زمینه مطالعات و آغاز پروژه‌های جدید مورد توجه قرار دارد و در همین راستا تیم بررسی کارشناسی شستا بزودی عازم تبریز می‌شود و موارد همکاری را بررسی و ظرف یک ماه خروجی سرمایه گذاری شستا در استان تنظیم خواهد شد.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی افزود: نوسازی و برنامه ریزی برای طرح های توسعه ای در نیروگاه تبریز در دست اقدام است و لزوم ورود به برنامه‌های دانش بنیان و فناوری های نوین توسط شستا بیش از پیش احساس می‌شود.

موسوی، مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق آذربایجان شرقی نیز ضمن تاکید بر اتمام موفقیت آمیز تعمیرات اساسی واحد دو نیروگاه حرارتی تبریز علی رغم مشکلات پیرامون تامین سوخت و آب مورد نیاز نیروگاه، افزود: در اواخر سال گذشته و اوایل امسال تعمیرات اساسی توسط پرسنل نیروگاه و با نظارت و سرمایه‌گذاری و حمایت مالک به انجام رسید و این نیروگاه هم اکنون بدون هیچگونه محدودیتی در حال تولید مطمئن انرژی برق و تزریق به شبکه می باشد.

کلامی معاون استانداری استان آذربایجان شرقی نیز ضمن حمایت استانداری از عملیاتی نمودن طرح توسعه نیروگاه، گفت: استانداری خواهان بروز شدن صنعت برق استان می باشد تا اینکه تمامی ماشین آلات مربوطه ارتقا یافته و طبق استانداردهای زیست محیطی در تولید استان نقش آفرینی کنند.

همچنین در حاشیه این بازدید، صفرزاده، رئیس هیئت مدیره شرکت نیرو آتیه صبا با اشاره به جایگاه مهم نیروگاه حرارتی تبریز بعنوان قطب اصلی صنعت در تبریز و استان آذربایجان شرقی اشاره کرده و گفت: ما درصدد هستیم با توجه به امکانات بالقوه نیروگاه تبریز توسعه این نیروگاه را بالفعل کرده و طرح را هرچه سریعتر عملیاتی کنیم.

کد خبر: 52027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =