نشست خبری مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی بمناسبت گرامیداشت هفته بهزیستی

بمناسبت گرامیداشت هفته بهزیستی نشست خبری مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی با همراهی معاونتهای حوزه های تخصصی بهزیستی در خانه مطبوعات استان با حضور رسانه های مکتوب و مجازی، نشریات محلی و کشوری برگزار شد.

به گزارش آتیه آنلاین. پروین محمدپوری امروز ۲۵ تیرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه اجرای برنامه های آگاه سازی برای آحاد جامعه، مشاوره ژنتیک، اجرای برنامه های غربالگری شنـوایی سنجی و تنبلی چشم کودکان، خدمات مشاوره حضوری و تلفنی را از برنامه های معاونت پیشگیری بهزیستی اعلام کرد و گفت: سال گذشته ۴ میلیارد تومان، صرف آزمایشات ژنتیک هزار نفر از مددجویان بهزیستی استان شد.  
وی از پوشش ۹۹درصدی غربالگری شنوایی موالید و نوزادان در استان خبر داد و افزود:  همچنین طی سال گذشته از ۱۹۰ هزار کودک زیر ۶ سال در استان، ۱۳۰ هزار نفر تحت پوشش برنامه غربالگری پیشگیری از  تنبلی چشم قرار گرفتند.  
محمد پوری ارایه مشاوره حضوری و غیرحضوری با شماره تلفن ۱۴۸۰ را از دیگر برنامه‌های حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانست و افزود: ۱۲۰ مرکز مشاوره در استان آماده ارائه خدمات به شهروندان است.  
مدیرکل بهزیستی استان، آذربایجان غربی را از استان های موفق در اجرای برنامه اجتماع محور پیشگیری از اعتیاد در محلات حاشیه و آسیب خیز و روستاها با حضور تیم های اجتماع محور و خانواده اعلام کرد و گفت: در حال حاضر در استان ۱۸ مرکز اقامتی و کمپ، ۱۶ مرکز سرپایی و ۵ مرکز کاهش آسیب به معتادین ارایه خدمات می دهند.  
محمد پوری با اشاره به برنامه‌های حوزه معاونت امور اجتماعی و فعالیت اورژانس اجتماعی( ۱۲۳)برای کنترل آسیبها با اقدامات به هنگام گفت: در ۱۴ شهرستان، استان اورژانس اجتماعی در حوزه های کودک آزاری، همسر آزاری، سالمند آزاری و ساماندهی افراد آسیب دیده خدمات می دهد.  
مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی با اشاره به موضوع کودکان کار و خیابانی نیز افزود:۵۵ کودک کار خیابانی طی سال جاری ساماندهی شدند که کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بد سرپرست در ۲۱ مرکزی شبه خانواده نگهداری می شوند.  
وی با اشاره به فعالیت‌های معاونت امور توانبخشی بهزیستی استان نیز افزود: ۲۹ مرکز شبانه روزی با ظرفیت ۱۷۰۰ نفر و ۶۶ مرکز روزانه توانبخشی نیز به معلولین و سالمندان خدمات ارائه می دهند.  
محمد پوری، اشتغال، توانمند سازی مددجو یان، تامین مسکن مددجویی، صدور مجوز مراکز خیریه و جلب مشارکت های مردمی را از فعالیت‌های معاونت اشتغال بهزیستی استان بیان کرد و گفت: طی سال گذشته ۱۱۵۷ نفر مددجوی بهزیستی استان تسهیلات خوداشتغالی دریافت کردند که از این تعداد ۵۴۷ مورد زنان سرپرست خانوار بودند.
 

کد خبر: 51900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 4 =