علت افزایش قیمت سکه و طلا در بازار + جدول قیمت

رئیس اتحادیه طلا، جواهر، نقره و سکه تهران از افزایش قیمت انواع طلا و سکه در بازار به دلیل بالا رفتن نرخ جهانی انس طلا خبر داد و گفت: هم اکنون هر عدد سکه طرح جدید تمام بهار آزادی ۱۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان فروخته می‌شود که نسبت به روز گذشته با افزایش یک درصدی مواجه شده است.

ابراهیم محمد ولی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین اظهار کرد: قیمت طلا و سکه بر خلاف روال هفته‌ها و حتی ماه‌های گذشته، نوسانات افزایشی از روز گذشته به خود گرفت و این نگرانی وجود دارد که این مسئله سبب کند شدن روند داد و ستد در بازار به ویژه در حوزه مصنوعات طلا شود.

وی با ابراز امیدواری نسبت به بازگشت آرامش به بازار طلا و سکه افزود: یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت سکه و طلا در بازار بالا رفتن نرخ جهانی انس طلا بوده است که به ۱۹۴۴ دلار رسیده است و هر گرم طلای ۱۸ عیار هم یک میلیون و ۱۹۸ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

رئیس اتحادیه طلا، جواهر، نقره و سکه تهران ادامه داد: همچنین هر مثقال طلا از حدود چهار میلیون و ۹۸۰ هزار تومان دیروز به پنج میلیون و ۱۹۰ هزار تومان رسیده است و سکه طرح جدید نیز هم اکنون ۱۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان معامله می‌شود. قیمت هر عدد سکه طرح قدیم نیز ۱۲ میلیون تومان است.

محمد ولی قیمت هر عدد نیم سکه را شش میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، ربع سکه را چهار میلیون و ۲۵۰ هزار تومان و سکه گرمی را دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: به نظر می‌رسد یکی از دلایل افزایش نرخ جهانی انس طلا افزایش تقاضا به ویژه از سوی دولت‌ها برای پر کردن خزانه‌هایشان در سال جدید میلادی باشد. اما به غیر از این مسئله برخی تغییر و تحولات در عرصه بین‌الملل نیز در این زمینه بی تاثیر نبوده است.

کد خبر: 5188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 14 =