جمعیت یکی از عوامل اقتدار کشورها در همه ابعاد محسوب می‌شود

مدیر کل تامین اجتماعی استان زنجان گفت: جمعیت یکی از عوامل اقتدار کشورها در همه ابعاد محسوب می‌شود

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی استان زنجان، مراسم جشن روزملی جمعیت  با حضور مدیر کل امور بانوان استانداری زنجان، دکتر عزیزخانی مدیر کل و معاونین اداره کل استان و همکاران شاغل دارای ۳ فرزند و بیشتر در سالن اجتماعات شعبه دو زنجان برگزار گردید.

عزیزخانی مدیر کل استان در مراسم روز ملی جمعیت، با بیان موضوع نگرانی‌های مربوط به کاهش جمعیت بیان کرد: یکی از مباحث اصلی در فرزندآوری جنبه اقتصادی بوده و واقعیت این است که خانواده‌ها دغدغه اقتصادی برای فرزندآوری دارند در حالی‌که نیاکان ما با توجه به اعتقادات‌شان به هیچ وجه دغدغه روزی فرزندان خود را نداشتند.

عزیزخانی با اشاره به تغییرات فرهنگی روی‌داده در خانوارهای ایرانی تصریح کرد: این روزها مباحث اقتصادی نوجوانان را نیز درگیر خود کرده است در حالیکه این مباحث هیچ ربطی به آنها ندارد از این رو باید در فرهنگ خانوارها تغییراتی ایجاد شود.

مدیر کل تامین اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه روز ملی جمعیت به دلیل ابلاغ سیاست جمعیتی کشور توسط مقام معظم رهبری در روز ۳۰ اردیبهشت تعیین شده است، افزود: وضعیت فرزندآوری در حال حاضر یکی از نگرانی‌های جدی برای آینده ایران است از این رو باید برای کمک به فرزندآوری نسل جوان تسهیلاتی ارائه شود.

عزیزخانی با بیان اینکه وضعیت کشورمان به لحاظ امید به زندگی مطلوب است، تصریح کرد: تکریم سالمندان و توجه به آموزش در راستای کمک به سلامت خانواده‌ها و همچنین توانمندسازی آن‌ها می‌تواند به تغییرات ناشی از عدم تمایل خانواده‌ها برای فرزندآوری کمک کند.

وی با بیان اینکه بر اساس ماده ۱۷ قانون حمایت از جوانی جمعیت تسهیلاتی به خانواده‌ها برای فرزندآوری ارائه خواهد شد، گفت: افزایش مدت زمان زایمان فرزندآوری از ۶ به ۹ماه و برای فرزندان دوقلو از ۹ ماه به یک سال و ارائه تسهیلات دورکاری در صورت امکان از جمله این تسهیلات است.

عزیزخانی با تاکید بر اینکه اجرای اسناد بالادستی در راستای ارائه تسهیلات به بیمه شدگان همواره برای تامین اجتماعی بار مالی داشته که بر اساس پیش بینی‌های موجود در قانون هیچ گاه محقق نشده است، ادامه داد: از این رو دولت از این بابت بدهی کلانی به سازمان تامین اجتماعی دارد

در پایان این مراسم از همکاران شاغل در مجموعه اداره کل استان زنجان که دارای ۳ فرزند و بیشتر هستند با اهداء هدایا تقدیر شد.

کد خبر: 51201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 7 =