نماد «شستا» عامل شکست مقاومت ۱.۶ میلیون واحدی شاخص کل بورس

بورس تهران در معاملات هفته جاری، معاملات رو به بالایی را تجریه کرد، هرچند که تنها در روز دوشنبه بود که شاخص کل بورس مثبت قابل توجه‌ای خورد و با افزایش نزدیک به ۴۰ هزار واحدی روبرو شد. این درحالیست که نماگر اصلی بازار سهام تا زمانیکه مقاومت روانی ۱.۶ میلیون واحدی را پشت سر نگذارد، رالی جدید صعودی بازار شروع نخواهد شد.

به گزارش آتیه آنلاین، طبعا در چنین شرایطی نمادهای بزرگ و شاخص‌ساز باید یک حرکت صعودی را شروع کنند، در این رابطه و در بین نمادهای بزرگ شاخص‌ساز بازار تنها نمادی که از ابتدای سال تاکنون رشدی را تجربه نکرده و به نوعی کف‌سازی کرده، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی یا همان شستا است، می‌توان گفت، شستا نمادی است که به وسیله آن روند صعودی جدید بازار سهام شروع خواهد شد.  
 اهداف قیمتی شستا در آینده
البته ذکر این نکته ضروری است که شستا در وهله اول با توجه به کف‌سازی قیمتی که انجام داده، مرز ۱۰۰ تومان را به عنوان یک ناحیه حمایتی بتنی برای خود ساخته، که از آن پایین‌تر نخواهد آمد، در وهله بعد نیز اهداف ۱۲۰، ۱۵۰ و ۲۰۰ تومانی نیز به ترتیب اهداف کوتاه، میان و بلند مدت شستا حساب می‌شوند.  همچنین در حال حاضر با توجه به حمایت حقوقی از این نماد  سرمایه‌گذاری و خرید سهام شستا برای سهام‌داران خُرد ریسک بسیار پایینی دارد، که این موضوع خود از اهمیت بسزایی برخوردار است.
البته سهام‌داران باید به این نکته توجه کنند، با توجه به بنیاد و پتانسیل عالی نماد شستا، آن‌ها باید به دلیل وضعیت فعلی بازار سهام، خریدهای خود را به صورت پله‌ای انجام دهند، تا ریسک سرمایه‌گذاری خود را پایین بیاورند، این‌درحالیست که اگر سرمایه‌گذاران دیدگاه سرمایه‌گذاری خود را به صورت میان‌مدت تعیین کنند، می‌توانند تا پایان سال یک بازدهی مناسب را از نماد شستا به دست بیاورند.
عرضه زیر مجموعه‌های شستا در بورس به منظور افزایش شفافیت و سودسازی
بر اساس برنامه‌زیزی‌های صورت گرفته، ۴ شرکت زیر مجموعه شستا، آماده ورود به بورس هستند و آن‌ها در این رابطه منتظر دریافت مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار بوده، تا بتوانند روی تابلوی معاملاتی بازار سهام نقش ببندند، این درحالیست که طی دو سال آینده نیز ۲۴ شرکت شستا به بازار سرمایه قدم می‌گذارند، که این موضوع در عملکرد هولدینگ شستا می‌تواند تاثیرات قابل توجه‌ای بگذارد و باعث افزایش سودسازی این نماد شود.
 از سویی، براساس گزارش حسابرسی مستقل و بازرسی قانونی انجام شده توسط سازمان حسابرسی و مطابق با صورت‌های تأیید شده، درسال مالی منتهی به ۳۱ خرداد ۱۴۰۰، سود خالص شستا بالغ بر ۳۱ هزار و ۱۴۸ میلیارد تومان شده، همچنین سود پایه هر سهم نیز ۲.۱۹۹ ریال محاسبه شده است.  
علاوه بر افزایش سودسازی شستا با عرضه زیرمجموعه‌هایش در بازار سهام، این کار موجبات افزایش شفافیت در عملکرد شستا را رقم خواهد زد که این مسئله نیز از نکات مهمی است که مسئولات شستا همواره بر آن تاکید کرده‌اند.
 عملکرد مناسب حقوقی شستا در حمایت از سهم
درحالیکه طی چند وقت اخیر عملکرد برخی از حقوقی‌های بازار سهام بخصوص نمادهای بزرگ و شاخص‌ساز مورد انتقاد کارشناسان و فعالان بازار سهام قرار گرفته، عملکرد حقوقی شستا، متفاوت از سایر بزرگان بازار بوده و با توجه به حمایت‌هایی که صورت گرفته، از زیرش این سهام طی یک ماه اخیر جلوگیری کرده، این درحالیست که در این مدت به صورت متوسط نمادهای بورسی و فرابورسی با اصلاح حدود ۱۵ درصدی روبرو بوده‌اند.
بنابراین داشتن برنامه معاملاتی از سوی حقوقی شستا باعث شده که در وهله اول سرمایه‌گذاران این نماد در شرایطی که کلیت بازار سهام با نزول همراه بود، دچار ضرر و زیان نشوند، در وهله بعد نیز به نظر می‌رسد، با توجه به وضعیت اقتصادی که حکمفرما است، بورس نیز عقب‌ماندگی خود را با یک فاز تاخیر جبران خواهد کرد، که در این مسیر نماد شستا می‌تواند به عنوان لیدر بازار عمل کرده و نبض بازار را به دست بگیرد.
همچنین با توجه به بزرگی نماد شستا و تاثیری که این نماد بر روی شاخص کل بورس می‌گذارد، حرکت این نماد همزمان خواهد با شکست مقاومت ۱.۶ میلیون واحدی که در حاضر تبدیل به سدی برای ادامه رشد بازار سهام شده است، بنابراین حرکت شستا طی یک ماه اخیر بسیار حساب‌شده و منطقی بوده، بر همین اساس سهام‌داران شستا می‌توانند امیدوار باشند، در هفته‌های پیش‌رو این نماد بورسی، بازدهی مناسبی را برای آن‌ها به ارمغان بیاورد.

گزارش از: رامین بیات

کد خبر: 50977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 2 =