تأمین سلامت کارگران در کنار معیشت از سیاست‌های دولت است

مدیرکل امور اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در  مراسم امضای تفاهم نامه همکاری مشترک میان معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت کار و ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: یکی از سیاست‌های دولت در کنار معیشت، بحث سلامت کارگران است.

به گزارش آتیه آنلاین، هادی بهداد بیان کرد : به هیچ عنوان به دنبال کار نمادین نیستیم و  صرفا علیرغم اینکه پیشگیری سطح ۱ بسیار مهم است نباید در این سطح متوقف شویم.  
وی اضافه کرد :جامعه هدف کارگری را در حوزه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر به هیچ عنوان نباید جدا از خانواده ها ببینیم.  
وی بیان داشت :بر اساس اعلام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پوشش ما در وزارت کار در حوزه برنامه های سلامت از یک باید به سه میلیون نفر در سال جاری افزایش پیدا کند.  
بهداد ادامه داد:حدود ۸۰ درصد از کارگران کشور در جمعیت هدف طرح یاریگران  کار و تولید در این حوزه به کارگاه های ۲۰ تا ۵۰ نفر اختصاص دارد.  
مدیرکل امور اجتماعی وزارت کار تصریح کرد : در ارتباط با خروجی عملکردی کانون یاریگران کار و تولید، شاخص ما واقعی و بر مبنای خروجی کار است.  
وی اضافه کرد :۲ هزار و ۷۲۰ ایستگاه بهگر در استان‌ها شناسایی شده است و تعهد ما در حدود ۲۲۰ کانون یاریگران بوده است و در حدود سه ماه گذشته دوبرابر این آمار احداث شده است و قریب ۴۵۰ کانون در واقع تاسیس شده است.  
بهداد افزود :در حال حاضر تعداد یکهزار و ۲۴۵ کانون در حال راه اندازی در کشور وجود دارد که پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر را در این قالب ها پیگیری می کنیم.
وی ادامه داد: یکی از اهداف ما در وزارت کار  تشکیل پرونده الکترونیک سلامت برای تمامی جامعه کارگری است.

کد خبر: 50408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 2 =