استعفای پاس از لیگ و بلاتکلیفی سربازان تکواندوکار

پیش از آغاز لیگ برتر تکواندو، تیم پاس از حضور در رقابت‌ها استعفا داد تا سربازان شاغل در این تیم بلاتکلیف شوند.

به گزارش آتیه آنلاین، رقابت‌های لیگ برتر تکواندو بعد از مدتی تعطیلی قرار است این هفته از سر گرفته شود. اما این مسابقات پیش از شروع با یک شوک مواجه شد و آن هم استعفای یک تیم از مسابقات است. تیم پاس در شرایطی از مسابقات لیگ برتر تکواندو استعفا داد که مدتی قبل با ارسال نامه ای به فدراسیون خواستار حضور در این مسابقات شده بود و البته نفراتی نیز جذب این تیم شده بودند تا در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر تکواندو با توبوک تیم پاس روی شیاپ چانگ بروند.

**سربازانی که بلاتکلیف می‌شوند!

بزرگ‌ترین مشکلی که استعفای تیم پاس از حضور در مسابقات لیگ برتر تکواندو، ایجاد خواهد کرد وضعیت سربازان تکواندوکاری است که در سال‌های اخیر دوران سربازی خود را در خدمت تیم پاس سپری می‌کردند. نفراتی همچون  محمد خانلو، عرفان حیدری، یاشار عطارودی و ... که حالا و با شنیدن خبر کناره گیری تیم‌شان از لیگ برتر باید به دنبال تیم جدید باشد و از طرفی تیمی به جز پاس در لیگ وجود ندارد که زیر مجموعه ارتش و سپاه بوده و بتواند پایگاهی برای سپری کردن دوران خدمت این ورزشکاران باشد.

** کرونا وضعیت مالی تیم پاس را بغرنج کرد

سرپرست تیم پاس که امروز خبر قطعی کناره گیری تیمش از لیگ را اعلام کرد و این خبر در رسانه‌ها منتشر شد، دلایل مالی و کسری بودجه برای تیم داری در تکواندو را دلیل اصلی این استعفا دانست و گفت:  «تربیت بدنی ناجا هر سال بخش کوچکی از هزینه‌ها را تأمین می‌کرد و سایر هزینه‌ها به کمک دوستان از بخش خصوصی جذب می‌شد، ولی متأسفانه برای فصل جدید این کمک‌ها را نداشتیم و هر جه تلاش کردیم به نتیجه نرسید تا در نهایت مجبور به اتخاذ این تصمیم سخت شویم.»

حمید ملکی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به شرایطی که ویروس کرونا برای تیم پاس و البته دیگر تیم‌ها ایجاد کرده است، اشاره کرد و گفت: «هزینه‌های ما  به دلایل مختلف از جمله قرنطینه و تست کرونا بالا رفت.  ناراحتی من برای تکواندوکارانی است که قرار بود در ترکیب تیم ما و برای حضور در ترکیب تیم ملی توانایی خود را به نمایش بگذارند. ۲۰ جوان با آتیه شش ماه است در حال تمرین زیر نظر کادر فنی هستند و مشخص نیست که شرایط آنها چه می‌شود؟ ما شش تکواندوکار سرباز داشتیم که سه نفر آنها تکواندوکار اصلی تیم ملی برای مسابقات قهرمانی آسیا بودند و امیدوارم این کناره گیری تیم پاس به آینده این جوانان لطمه وارد نکند.»

تیم پاس یا همان پلیس ناجا که همیشه جزو تیم‌های خوب لیگ برتر تکواندو در بخش مردان به شمار می‌رود، این بار در فاصله تنها چهار روز مانده به آغاز دور جدید رقابت‌ها اعلام کرد که از لیگ کناره‌گیری کرده است و دلیل این کناره گیری را مشکلات مالی دانست.

این در حالی است که تیم تکواندو پاس در سال‌های گذشته همواره یکی از مدعیان اصلی قهرمانی در رقابت‌های لیگ برتر تکواندو بود و سال گذشته نیز موفق شد عنوان نایب قهرمانی را از آن خود کند و در ادوار پیشین هم همیشه صاحب سکو بود.

کد خبر: 5032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 13 =