ضرورت تشکیل سازمان فراملی در حوزه بانوان

مشاور وزیر کار و سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران در جریان مراسم معرفی افراد برگزیده عرصه کار و تولید استان تهران گفت: بایستی در حوزه امور بانوان به سمت تشکیل یک سازمان فراملی برویم چرا که حاکمیت نگاه جنسیتی و تبعیض گرایانه نسبت به کارگران و کارفرمایان زن و مرد ندارد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران، در مراسمی که همزمان با هفته کار و کارگر در روز شنبه مورخ ۱۴۰۱/۲/۱۰ برگزار شد از بانوان نخبه فعال، متخصص، متبحر، متعهد و اندیشمند در عرصه کار و تولید استان تهران تقدیر به عمل آمد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران، مراسم تقدیر از بانوان برگزیده عرصه کار و تولید استان تهران با حضور مشاور وزیر و سرپرست اداره کل تعاون استان تهران، مشاور امور بانوان وزارت کار، رئیس کمیته بانوان کانون عالی انجمن صنفی کارگران، رئیس بسیج کارگری بانوان تهران و مشاور امور بانوان، مدیر اجتماعی، رئیس اداره بازرسی، ازریابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات و رئیس اداره امور اجتماعی اداره کل کار استان تهران در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد.

در ابتدای این مراسم تهمینه دانیالی مشاور وزیر و سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات و تبریک هفته کار و کارگر، بیان داشت: از این که در جمع بانوان فعال، متخصص، متبحر، متعهد و اندیشمند در عرصه کار و تولید استان تهران حضور یافتم و شاهد مراسمی برای امتنان از زنان توانمند، شایسته و جهادگر در جبهه جنگ اقتصادی هستم، بسیار خرسندم.

وی ضمن تاکید بر منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی)   درخصوص نقش بانوان در عرصه کار و تولید و همچنین جایگاه آنها که مرکز ثقل و تحکیم بنیان خانواده هستند، افزود: در مکتب اسلام و اهداف عالیه انقلاب اسلامی نگاه عالی و ممتاز به موضوع ارزش کار و  جایگاه ویژه زنان کارگر وجود دارد. تعابیری که امام راحل و امام خامنه ای(مدظله العالی) به آن اشاره فرموده اند و در دین ما تاکید شده است. دو مسئولیت مهم بر عهده بانوان در حوزه ۱- خانواده ۲- جامعه می باشد که شاخص بوده و کسی نمی تواند این ۲ را نفی کند و یا یکی را به دیگری ترجیح دهد.

وی به نقش زنان کارگر در بهره وری تولید پرداخت و گفت: کارفرمایان معدودی هم هستند که حقوق زنان کارگر را رعایت نمی کنند این در حالیست که کارفرمایان موظف به رعایت حقوق قانونی آنها هستند.

مشاور وزیر و سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران با اشاره به فسخ الخطاب بودن فرمایشات مقام معظم رهبری حفظ الله در خصوص بستر سازی برای حضور بانوان در تمام عرصه های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی، گفت: با توجه به برنامه های دولت سیزدهم و تاکیدات مقام عالی وزارت مردم بر هیچ کس پوشیده نیست که بایستی شرایط و امکانات لازم جهت حضور بانوان در تمامی عرصه ها فراهم شود. بایستی در حوزه امور بانوان به سمت تشکیل یک سازمان فراملی برویم چرا که حاکمیت نگاه جنسیتی و تبعیض گرایانه نسبت به کارگران و کارفرمایان زن و مرد ندارد.

وی ابراز داشت : حوزه بسیج کارگری خواهران علاوه بر رعایت حقوق زنان کارگر باید به سمت فعالیت های علمی و تحقیقاتی برود و این سازمان می تواند زمینه ساز فعالیتهای پژوهشی، عملیاتی و توسعه در این زمینه باشد.

تهمینه دانیالی در ادامه گفت: بسیاری از قوانین در حوزه کار بانوان  بایستی اصلاح، تدوین و تلفیق گردد.

در این مراسم خلج مشاور امور بانوان و خانواده وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر تشکیل یک مجموعه حمایتی سیاستگزار در حوزه امور بانوان و خانواده، بیان داشت: در حوزه حمایت از بانوان قوانین زیادی وجود دارد که در اجرا و نظارت آن تاکنون ضعیف عمل کرده ایم. از دیگر اولویت های حوزه امور بانوان وجود برنامه مدون در حوزه های تخصصی مختلف است که توجه به حوزه های تخصصی به امور بانوان و خانواده  باعث می گردد تا بسیاری از قوانین موجود اصلاح و اجرایی گردد.

وی با اشاره به سخنان مقام عالی وزارت درخصوص پیگیری حقوق و مطالبات بانوان در عرصه کار و تولید گفت : عزم جدی معاونت زنان و شورای عالی انقلاب فرهنگی بر تشکیل یک ساختار فرا قوا در حوزه زنان است  که با استفاده از ظرفیت تمامی دستگاههای اجرایی به عنوان بازوان اجرایی آن، عملکرد بهتر و منسجم تری خواهند داشت.

در این مراسم جمعی از  بانوان برگزیده عرصه کار و تولید استان تهران تقدیر شدند که اسامی این برگزیدگان  به شرح زیر می باشد:

۱. دکتر اعظم غلامحسینی داروسازی رازک

۲. مهندس فرخنده فرهمند از بیمارستان بهمن

۳. مهندس مریم صفایی از شرکت تهران شیمی

۴. مهندس زهره فرید از شرکت لوله و ماشین سازی ایران

۵.دکتر مهناز مقدسی از انجمن صنفی ویراستاران

۶. دکتر مرضیه جهاندوست از شرکت الکترو صنعت قدرت پارس

کد خبر: 50318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =