نیروی انسانی مهمترین ظرفیت امید بخش کشور

معاون فرهنگی، اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: حضرت آقا در گام دوم انقلاب نیروی انسانی را به‌عنوان مهمترین ظرفیت امید بخش کشور معرفی کردند.

به گزارش آتیه آنلاین، محمد چکشیان معاون فرهنگی، اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم تجلیل از زنان کارگر که امروز با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، با اشاره به سخنان شهید مطهری درباره زن گفت: شهید مطهری برای زن دو نقش قائل هستند. می‌فرمایند زن در ساختن تاریخ دو نقش مستقیم و غیر مستقیم دارد.

وی افزود: در بحث نقش مستقیم، به نقش‌هایی که زنان بزرگ تاریخ اسلام برعهده داشتند، اشاره می‌کنند. حضرت زهرا، زینب و خدیجه در کار و تولید، جهاد تبیین حضور داشتند. این بزرگواران در حل مسایل علمی و هرجایی که مستقیما اثری یا آثاری در جامعه داشته است، حضور فعال داشتند.

چکشیان بیان کرد: وقتی تاریخ را نگاه می‌کنید، هر گاه نقش حضرت زهرا یا زینت را بررسی می‌کنید، بدون حضور این بزرگوران تاریخ یک بخش اصلی را کم دارد.

وی ادامه داد: حضرت زهرا و زینب به‌ عنوان الگوی زنان تاریخ، با نقش مستقیم خود در ساختن تاریخ نقش داشتند.

به گفته معاون فرهنگی، اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نقش دوم و غیر مستقیم زنان؛ نقش همسری، مادری وتربیتی است که در ایجاد تربیت و رشد نسل آینده، موثر است.

وی افزود: لذا وقتی از زنان کارگر صحبت می‌کنیم از یک سو درباره کارگران به‌عنوان عامل اصلی در تعالی جامعه صحبت می‌کنیم و از سوی دیگر علاوه بر نقش کارگری، به نقش مادری، همسری و تربیت آنها اشاره می‌کنیم.

چکشیان بیان کرد: همان‌طور که حضرت آقا در بیاناتشان فرمودند، این نوع نگاه باعث می‌شود نقش زن مهمتر از نقش مرد باشد.

وی اضافه کرد: امیدواریم با سرمایه اساسی نقش زن، همان‌طور که حضرت آقا در گام دوم انقلاب نیروی انسانی را به‌عنوان مهمترین ظرفیت امید بخش کشور معرفی کردند، شاهد بالندگی این قشر در جامعه باشیم.

معاون فرهنگی، اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه از حاضران دعوت کرد که از نمایشگاهی تحت عنوان الگوی سوم زن که در حال برگزاری است و تفاوت نگاه شرقی و غربی را به مقوله زن معرفی می‌کند، بازدید کنند.

وی بیان کرد: لازم می‌دانم عرض کنم امسال هفته کارگر را با مشارکت حداکثری همه ارکان وزارتخانه، سازمان‌های تابعه، ادارات کل استان‌ها و مشترکان اجتماعی همچنین مشارکت حداکثری تشکل‌ها و مجموعه‌های کارگری برگزار کردیم.

چکشیان ادامه داد: برنامه‌های این هفته تا یکشنبه ادامه دارد و برخی برنامه‌ها مثل دیدار با حضرت آقا بعد از هفته ادامه می یابد.

به گفته وی برای برگزاری مراسم این هفته ۱۱ کمیته تشکیل شد. یکی از این کمیته‌ها که امسال برای اولین بار شکل گرفته بود، کمیته زنان و خانواده بود.

معاون فرهنگی، اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امیدواریم این کمیته، شروعی برای نقش آفرینی زنان در هفته کارگر باشد.

کد خبر: 50230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 3 =