سرعت رسیدگی به بیماران با نسخه الکترونیک

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین‌اجتماعی یکی از مزایای مهم طرح نسخه الکترونیک را فراهم شدن امکان دسترسی به اطلاعات درمانی و دارویی بیماران به صورت یکپارچه برشمرد که این ویژگی نه تنها منجر به تسریع در رسیدگی به بیماران می‌شود، بلکه کاهش چشمگیر هزینه‌های درمان را در پی دارد.

به گزارش آتیه‌آنلاین، دکتر شهرام غفاری با بیان اینکه نسخه الکترونیک سبب ارتقای خدمات موثر برای بیمه‌شدگان و سرعت رسیدگی به وضعیت بیماران شده است، افزود: برای مثال، شخصی ممکن است دو سال قبل در یک شهرستان اقدام به تصویربرداری از ریه خود کرده باشد اما امروز اسکن مربوطه (به هر دلیل) مفقود شده است. حالا همین شخص در وضعیت کنونی برای عارضه ریوی خود مجدد به پزشک مراجعه می‌کند و او علاوه برتصویربرداری جدید، به دنبال تصدیق «گراف‌های پزشکی» با یکدیگر است. اگر سیستم یکپارچه‌ای وجود داشته باشد، بدون تردید در همان موقع پزشک می‌تواند این مقایسه را در چند دقیقه انجام دهد و نتیجه نهایی را به بیمار اعلام کند.

وی افزود: این یعنی کاهش هزینه‌ها و پاسخگویی سریع. از سوی دیگر حذف خطاهای پزشکی که سهوا به دلیل برخی مسائل مانند ناخوانا بودن خط پزشک یا دستورهای تداخلی درمانی ایجاد می‌شد، از طریق سیستم نسخه الکترونیک امکان‌پذیر شده است.

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین‌اجتماعی افزود: نتیجه اینکه یکی از مهمترین مزایای این طرح فراهم شدن امکان دسترسی به اطلاعات درمانی بیماران از جمله سوابق درمان، آلرژی‌ها، حساسیت‌های دارویی، نتایج آزمایشگاه و... به صورت یکپارچه است.

غفاری افزود: همچنین در قالب این طرح دسترسی به اطلاعات دارویی برای پزشکان میسر است و از طرفی پایش داروهای بیماران نیز فراهم می‌شود. اجرای این طرح کمک می‌کند تا خطاهای پزشکی به طور قابل توجهی کاهش و کیفیت خدمات افزایش پیدا کند. مزیت مهم دیگر اینکه امکان نسخه‌نویسی از راه دور را به ویژه در شرایط حاد و بحرانی مانند شیوع کرونا، میسر می‌کند.

وی یکی دیگر از مزایای مهم خدمات الکترونیک را در حوزه درمان، دسترسی بیمه‌شدگان به بانک اطلاعاتی خود، بیان کرد و افزود: از سوی دیگر این طرح کمک می‌کند تا پیاده‌سازی قوانین و دستورالعمل‌های درمانی با سهولت بیشتری انجام شود. همچنین امکان نظارت بر عملکرد مؤسسات درمانی طرف قرارداد و غیر طرف قرارداد و نیز نظارت بر رفتار بیمه‌شدگان در قالب این طرح میسر است.

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین‌اجتماعی نظارت و کنترل هزینه‌های درمان و فراهم شدن امکان بودجه‌ریزی عملیاتی در بخش درمان را از دیگر مزایای اجرای طرح برشمرد.

کد خبر: 50178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 10 =