عدم استفاده عملیاتی از مفهوم کارآفرینی

رئیس پژوهشکده سیاست‌گذاری و توسعه کارآفرینی دانشگاه تهران بر این باور است که از مفهوم کارآفرینی در ایران استفاده عملیاتی نمی‌شود.

ابوالقاسم عربیون رئیس پژوهشکده سیاست‌گذاری و توسعه کارآفرینی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با آتیه آنلاین درباره مفهوم کارآفرینی بیان کرد: کارآفرینی بحث گسترده‌ای است. کارآفرینی یعنی کارهای غلطی که در کشور انجام می‌شود، متوقف شود.

وی افزود: با توسعه کارآفرینی فرار مغزها اتفاق نمی‌افتد. کارآفرینی به مفهوم این است که استعدادها و منابع کشور در مسیر اصلی خود قرار گیرد.

عربیون گفت: باید ظرفیت‌های کشور را به نحوی به کار بگیریم که جوانان کشور در مسیر درست قرار بگیرند و فرار نکنند.

وی ادامه داد: کارآفرینی یعنی اینکه ارزش‌های جدید ایجاد کنیم که مردم ما در رفاه و آسایش باشند.

به گفته رئیس پژوهشکده سیاست‌گذاری و توسعه کارآفرینی دانشگاه تهران در مفهوم کارآفرینی، باید خیلی از کارهایی که انجام نداده‌ایم را پیگیری کرده و به انجام رسانیم.

وی افزود: بنابراین کارآفرینی یک مفهوم بسیار گسترده است که برای اقتصاد ایران مهم است. مفهومی است که اگر مسئولین کشور آن را به درستی اجرایی می‌کردند، ایران با این همه استعداد دچار مشکل نمی‌شد.

عربیون در پاسخ به این پرسش که آیا به مفهوم کارآفرینی در کشور توجه شده است یا خیر، عنوان کرد: از لحاظ علمی و آموزشی این مقوله را در دانشگاه تدریس می‌کنیم اما از لحاظ عملیاتی و اجرایی از آن به صورت اسمی استفاده می‌کنند. در واقع استفاده عملیاتی از این مفهوم در کشور وجود ندارد.

وی درباره اثر برگزاری جشنواره‌های کارآفرینی بیان کرد: این جشنواره‌ها خوب است اما منجر به نتیجه مطلوب برای کشور نخواهد شد. با جشنواره نمی‌توان کارآفرین را تشویق کرد. بهترین راه آن است که در کشور سرمایه‌گذاری جدی برای استفاده از مغزهای جوانان نخبه انجام شود.

رئیس پژوهشکده سیاست‌گذاری و توسعه کارآفرینی دانشگاه تهران درباره ارزش افزوده حاصل از اجرای مفهوم کارآفرینی بیان کرد: مغزهای جوانان نخبه اگر در کشور استفاده شود، میلیاردها و میلیارد ارزش افزوده برای کشور ایجاد می‌شود که غیر قابل اندازه‌گیری است.

وی ادامه داد: ما در کشور در اسناد بالادستی به مفهوم کارآفرینی توجه کرده‌ایم و در این رابطه مشکلی نداریم. قانون کارآفرینی در کشور وجود دارد اما متاسفانه آنچه نیست قلب‌های عاشق ملت و ایران است که این مفاهیم را به کار بگیرد و کشور را از شرایطی که در آن گرفتار شده، نجات دهد.

عربیون گفت: کشور ما نیاز به مردم عاشق و مسئولان عاشق ایران و ایرانی دارد. در حال حاضر به اقتصاد، صنعت کشور، بخش کشاورزی و هر جا که نگاه می‌کنید، آثار سوء مدیریت را می‌بینید.

کد خبر: 49956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =