سیاست‌های تأمین اجتماعی نقطه عطف رفاه عمومی است

حجت الله عبدالملکی با بیان این که سیاست های تأمین اجتماعی نقطه عطفی در راستای رفاه عمومی است، تصریح کرد: در راستای تبیین اجرای سیاست های ابلاغی، جلسات کارشناسی در خصوص تمام بندهای سیاست های کلان تأمین اجتماعی برگزار خواهد شد.

به گزارش آتیه آنلاین، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، عصر امروز (شنبه) در جریان نشست تبیین سیاست های ابلاغی توسط مقام معظم رهبری در حوزه تأمین اجتماعی،  ادامه داد: جلسات کارشناسی برای تمامی بندهای سیاست‌های کلان تأمین اجتماعی برگزار خواهد شد و البته ملاحظات اساسی در تنظیم اسناد اجرایی مورد نیاز باید ملحوظ باشد.

عبدالملکی در ادامه افزود: جمهوری اسلامی در گام اول انقلاب دوره ای پرافتخار در حوزه ایجاد رفاه برای عموم مردم را تجربه کرده و سازندگی را در رفع فقر به درستی پیش برده است.  

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین اظهار داشت: در تراز دوم گام انقلاب اسلامی باید برطرف کردن چالش های جدی را مد نظر داشته باشم و مسئله رفع فقر را به عنوان یکی از آرمان‌های انقلاب اسلامی مورد توجه قرار دهیم و این سیاست ها باید نقطه عطفی در راستای رفاه عمومی و رفع محرومیت باشد.  

وی در بخش دیگری از سخنان خود در راستای تبیین سیاست های کلان تامین اجتماعی بیان داشت: اجرای این سیاست ها بزرگترین کمک به نظام اسلامی و مردم است و اجرای این سیاست ها نیازمند بانک اطلاعات افراد جامعه است.

وی در ادامه افزود: کمیته های علمی و اجرایی در زمینه اجرای سیاست ها تشکیل خواهد شد و از تجارب موفق جهان و کشور در این زمینه بهره خواهیم برد.

وزیر کار ادامه داد: کارگروه اجرای سیاست‌های تأمین اجتماعی در بسیاری از سازمان ها و صندق های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشکیل شده است.

مطالعه تمامی سناریوهای هدفمندی یارانه‌ها 

عبدالملکی در خصوص اینکه آیا قرار است یارانه نقدی یا کالابرگ به ‌عنوان گزینه‌های یارانه‌ای در کشور مطرح باشند یا اینکه مجلس پرداخت کالابرگ الکترونیکی را ترجیح می‌دهد، گفت: یک بحث اصلی در مجلس شورای اسلامی مطرح است و آن این که قیمت‌های موجود افزایش پیدا نکند.

وزیر کار در حاشیه جلسه تبیین سیاست‌های کلی تامین اجتماعی ابلاغ شده از سوی رهبر معظم انقلاب  اسلامی درباره نحوه اجرای بند ششم این ابلاغیه که مربوط به هدفمندسازی یارانه‌ها است توضیحاتی را ارائه داد.  

حجت‌الله عبدالملکی اظهار داشت: درباره اینکه در بحث یارانه‌ها قرار است چه اتفاقی بیفتد باید بگویم که در ستاد اقتصادی دولت بحث‌ها و سناریوهای مختلفی در جلسات مطرح شده است، اما مسئولیت اعلام نهایی تصمیمات مربوطه در این رابطه با وزیر اقتصاد است که در این زمینه سخنگوی دولت محسوب می‌شود.  

عبدالملکی درباره اینکه آیا قرار است یارانه نقدی یا کالابرگ به ‌عنوان گزینه‌های یارانه‌ای مطرح باشد یا اینکه ترجیح مجلس پرداخت کالابرگ الکترونیکی است، گفت: مجلس یک بحث اصلی دارد و آن این است که قیمت‌های موجود افزایش پیدا نکند.  

وی در ادامه بیان کرد: آنچه در قانون آمده این است که قیمت‌ها در سطح شهریور سال گذشته بماند.  در این زمینه نیز در ستاد اقتصادی دولت درحال بحث و تبادل نظر هستیم.  

وزیر کار درباره وجود بانک اطلاعاتی لازم در این زمینه نیز گفت: تمامی جزئیات در ستاد اقتصادی دولت هم‌اکنون وجود دارد و در این زمینه وزیر اقتصاد پاسخگوی اصلی خواهند بود.

کد خبر: 49883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 1 =