دشمنان با انتشار اخبار دروغین تلاش میکنند بین ایران و افغانستان تفرقه بیاندازند

همتی گفت: شیطنتی که در رابطه با تخریب روابط بین ایران و افغانستان شروع شده خطرناک است و این شیطنت‌ها با هدف قرار دادن مردم، قصد دارد به سوی حاکمیت پیش رود.

حسن همتی؛ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین در رابطه با اقدامات عده ای در افغانستان در مقابل سفارت و کنسولگری ایران گفت: شیطنتی که در رابطه با تخریب روابط بین ایران و افغانستان شروع شده خطرناک است و این شیطنت‌ها با هدف قرار دادن مردم، قصد دارد به سوی حاکمیت پیش رود.

وی ادامه داد: دشمنان با انتشار اخبار دروغین در این خصوص که افغانستانی‌ها در ایران کارهای مخرب انجام میدهند سعی در تشویش اذهان عمومی را دارند در حالیکه این‌ اخبار صحت نداشته و شایعه‌ای بیش نیست.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همانطور که با انتشار فیلم‌هایی از افغانستانی‌ها در ایران تلاش میکنند نظر ما را نسبت به آنها بدبین کنند متقابلا در افغانستان نیز با انتشار فیلم‌های قدیمی و ساختگی از ایرانی‌ها و بد رفتاری مردم ایران با افغانستانی‌ها در خاک ایران، قصد دارند با تحت تاثیر قرار دادن افکار عمومی و احساسات مردم، بین این دو کشور تفرقه بیاندازند.

همتی بیان کرد: برای برون رفت از این مسائل، لازم است که مسئولین ارشد امنیتی و دیپلماسی افغانستان و ایران  این موضوعات را به طور دقیق بررسی و شفاف سازی کنند.

این نماینده مجلس ضمن محکومیت اقدام خودسرانه جمعی از مردم افغانستان در هرات و کابل و بی احترامی به ایران گفت: دشمنان با تحریک احساسات، سعی در ایجاد تفرقه بین این دو کشور را دارند و خواهان ادامه ارتباطات ایران و افغانستان نیستند.

کد خبر: 49778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 3 =