حدودا ۱۵ میلیون نفر زیر خط فقر داریم

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: حدودا ۷۰ میلیون از جمعیت کشور یارانه نقدی دریافت می‌کنند در حالی که حدودا ۱۵ میلیون نفر زیر خط فقر هستند. چنانچه افرادی که نیازی به این یارانه ندارند حذف شوند می‌توان این مبلغ بین افرادی که واقعا نیاز دارند تقسیم کرد.

محمد علیپور؛ عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین، در رابطه با وضعیت اقتصادی و دریافت یارانه گفت: قانون دریافت یارانه که چندین سال است اجرا می‌شود قانون خوبی نیست و بسیاری از یارانه‌بگیران مستحق دریافت این یارانه نیستند.

وی عنوان کرد: مبلغ یارانه نقدی که همان ۴۵ هزار تومان است نه عدد زیادی است که بتواند تاثیرگذار باشد  و نه برخی از خانوارها با دریافت این مبلغ مشکل شان حل می‌شود.

علیپور اظهار کرد: درخواستی که ما هر ساله در فصل بررسی بودجه از دولت داشته‌ایم این است که افرادی که نیازی به این یارانه ندارند حذف شوند ولی دولت‌ها محافظه‌کارانه عمل کرده‌اند.

وی ادامه داد: یکی از اساسی‌ترین اشکالاتی که در کشور وجود دارد این است که آمار و اطلاعات دقیقی نداریم تا بدانیم آیا افرادی که یارانه دریافت می‌کنند واقعا مستحق هستند یا نه. به همین علت است که دولت نمی‌تواند اقدام اساسی انجام دهد؛ ولی طبق قولی که این دولت داده قرار بر این است که با به‌روزرسانی اطلاعات و پیمایش، آمار دقیقی را ارائه دهد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: حدود ۷۰ میلیون نفر از جمعیت کشور یارانه دریافت میکنند ولی آنچه مشهود است حدودا ۱۵ میلیون نفر زیر خط فقر هستند چنانچه افرادی که نیازی به این یارانه ندارند حذف شوند میتوان این مبلغ بین افرادی که واقعا نیاز دارند تقسیم کرد.

علیپور خاطرنشان کرد: یارانه نقدی یک تصمیم اشتباه و کج بود که به تصویب رسید و پاسخگوی نیازهای مردم نیست، زیرا ۴۵ هزار تومان دیگر کارایی آن سال‌ها را ندارد به خاطر همین مجلس یارانه معیشتی را تصویب کرد تا بتوان کمی از بار سنگین اقتصادی را از دوش مردم برداشت.

کد خبر: 49660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =