تدوین طرح احداث بوستان اربعین در شهرهای مرزی ایران و عراق برای مقابله با گرد و غبار

مشاور رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، از تدوین طرح اولیه احداث بوستان اربعین در عراق و شهرهای مرزی ایران خبر داد و گفت: امسال کانون‌های گرد و غبار در کرکوک و موصل بیشترین فعالیت را داشته و دلیل آن خشکسالی و کمبود پوشش گیاهی در این مناطق است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، «رضا بیانی» با بیان اینکه این طرح به صورت راهبردی توسط سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور تدوین شده و قرار است با همکاری کشور عراق بر سر راه زائران احداث شود، افزود: سطح اجرای این بوستان هنوز مشخص نشده است.

مشاور رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور اظهار داشت: این بوستان با توجه به توان اکولوژی سرزمین و در استان‌های ایلام و خوزستان و در کشور عراق در استان‌های ناصریه و الواسط احداث خواهد شد.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف احداث این بوستان را افزایش پوشش گیاهی به منظور مقابله با گرد و غبار عنوان کرد و تصریح کرد: در بوستان اربعین گونه‌های بومی منطقه و مقاوم به کم آبی کاشته می‌شود.

بیانی ادامه داد: وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و کشور در حال پیگیری اجرای این طرح هستند و نامه‌نگاری‌ها با طرف عراقی باید انجام شود.

افزایش گردوخاک از کرکوک و موصل عراق به سمت ایران

مشاور رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با اشاره به ورود گرد و غبار از عراق به ایران گفت: امسال کانون‌های گرد و غبار در کرکوک و موصل بیشترین فعالیت را داشته و دلیل آن خشکسالی و کمبود پوشش گیاهی در این مناطق است.

وی افزود: استان‌های خوزستان، ایلام و کرمانشاه تحت تاثیر گرد و غبار با منشاء خارجی هستند و با توجه به پایش تصاویر ماهواری مودیس و الگوریتم‌های هواشناسی پیش‌بینی می‌شود در روزهای آینده ورود گرد و غبار را از سوی عراق به استان‌های خوزستان و ایلام داشته باشیم.

کد خبر: 49657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =