ضرورت توسعه پروژه های مسکن به صورت عمودی

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: بهترین گزینه برای ساخت و ساز در تهران این است که به سمت ساخت آسمان خراش برویم که در این صورت دیگر نیازی به داشتن زمین به صورت افقی نیست.

عبدالجلال ایری؛ سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین در رابطه با رکود بازار مسکن و آینده این بازار گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شد و شروع طرح اقدام ملی امیدوار هستیم که در سال جاری شاهد رونق بخش مسکن باشیم.

وی با بیان تحویل قطعی ۷۰۰ هزار واحد مسکونی در سال ۱۴۰۱ افزود: طبق اقداماتی که دولت در سال گذشته در حوزه مسکن انجام داد بی شک در نیمه دوم سال با حجم انبوهی از عرضه مسکن به ویژه برای دهک‌های یک تا هفت را خواهیم داشت که این موضوع سبب خروج بازار مسکن از رکود شده و همچنین قیمت‌ ها نیز افزایش نخواهد داشت.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به اینکه شهرهایی مثل تهران که ظرفیت محدودی در داخل شهر برای ساخت و ساز انبوه دارند و اغلب این پروژه ها مثل مسکن مهر به حاشیه شهرها کشیده می‌شوند، بهترین راهکار این است که ساخت‌ و سازها باید به صورت ارتفاعی انجام شود.

ایری در ادامه داد: بهترین گزینه برای ساخت و ساز در تهران این است که به سمت ساخت آسمان خراش برویم که در این صورت دیگر نیازی به داشتن زمین به صورت افقی نیست.

وی با تاکید بر اینکه گسترش ساخت مسکن باید به صورت عمودی باشد خاطرنشان کرد: هر قدر به سمت ساخت آسمان‌خراش ها حرکت کنیم و ساخت و سازها به صورت عمودی پیش برود لازم نیست که گسترش و توسعه افقی داشته باشیم.

عضو هیات رییسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه هم تکنولوژی و هم توان فنی ساخت آسمان خراش در کشور را داریم بیان کرد: متاسفانه تاکنون به این موضوع به ویژه در تهران اهمیت کمتری داده شده است زیرا نیاز داریم که طرح‌های اساسی توسعه شهری بر مبنای ایده‌های آرمان‌گرایانه و هم واقع گرایانه در این حوزه مطرح و اجرایی شود.

کد خبر: 49578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 3 =