رنسانس فوتسالی‌ها و دورخیز برای نبرد آسیایی

تیم ملی فوتسال ایران بعد از تغییر و تحولات گسترده با سرمربیگری وحید شمسایی راهی قرقیزستان می‌شود تا نبرد خود در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا را آغاز کند.

به گزارش آتیه آنلاین،نبرد مرحله مقدماتی مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا در منطقه جنوب و مرکز قاره آسیا از چند روز دیگر در کشور قرقیزستان آغاز خواهد شد و تیم ملی فوتسال مردان کشورمان، بر اساس قرعه از پیش تعیین شده باید در گروه نخست یعنی گروه A به مصاف حریفان خود برود. جایی که ملی پوشان فوتسال کشورمان با کشورهای میزبان یعنی قرقیزستان و همچنین دو کشور ترکمنستان و مالدیو هم گروه هستند.

این مسابقات نوزدهم فروردین ماه آغاز خواهد شد و بر اساس قاعده مسابقات تنها دو تیم می‌توانند از هر گروه به مرحله نهایی صعود کنند. تیم ملی فوتسال ایران برای حضور در این مسابقات فردا (چهارشنبه) راهی کشور قرقیزستان خواهد شد تا رقابت خود برای مسابقات قهرمانی آسیا را آغاز کند. تیمی که در یک ماه اخیر اردوهای تدارکاتی و آماده سازی را در کمپ تیم‌های ملی فوتبال ایران پشت سر گذاشت و حالا باید به مرحله آزمون پا گذاشته و عیار خود را در نبرد با تیم‌های آسیایی بسنجد.

 تیم ملی فوتسال ایران در روزها و هفته‌های اخیر در شرایطی که وحید شمسایی را روی نیمکت سرمربیگری خود داشت مراحل آماده سازی خود را سپری کرد و حالا قرار است اولین میدان جدی خود را بعد از تغییر و تحولاتی که در تیم ملی فوتسال ایجاد شده است، تجربه کند. وحید شمسایی و دستیارانش روی نیمکت تیم ملی فوتسال ایران،  برای اردوهای آماده سازی پیش از این رقابت‌ها ترکیب تیم ملی را دستخوش تغییراتی کردند که برخی انتقادات را نیز به همراه داشت. اما شمسایی روی تصمیم خود و دستیارانش پافشاری کرد  و تصمیم گرفت به جوانگرایی رو آورده و ریسک استفاده از بازیکنان جوان تر را بپذیرد و در اقدامی جسورانه  برخی بازیکنان قدیمی‌تر را از لیست تیم کنار گذاشت. زمانی که اسامی ۱۴ بازیکن برای شرکت در این رقابت‌ها اعلام شد نام برخی بازیکنان به چشم نمی‌خورد از جمله این بازیکنان می‌توان به علی اصغر حسن‌زاده، سپهر محمدی، علیرضا صمیمی، فرهاد توکلی، فرهاد فخیم و… اشاره کرد که در جام جهانی ۲۰۲۱ لیتوانی برای ایران به میدان رفتند و حالا شمسایی ترجیح داده بود از این نفرات استفاده نکند.

نکته‌ای که در این میان و در این تحولات تیم ملی مورد نظر بود و برای اهالی فوتسال ایجاد سوال و شائبه کرده بود، این بود که حالا در غیاب اصغر حسن زاده بازوبند کاپیتانی تیم ملی فوتسال به کدام بازیکن خواهد رسید. چند روز قبل و زمانی که تیم ملی فوتسال ایران بازی دوستانه‌ای برابر تیم ملی فوتسال افغانستان برگزار کرد؛ سنگ سفیدی کاپیتان تیم ملی بود اما شنیده ها حاکی از این است که شمسایی برای مسابقات پیش رو قصد دارد وظیفه کاپیتانی را بر عهده حسین طیبی بگذارد. بازیکنی که از لژیونرهای باتجربه فوتسال ایران به شمار رفته و این روزها با پیراهن تیم بنفیکا پرتغال به میدان می‌رود.

مردان فوتسال ایران از فردا و پس از سفر به قرقیزستان کار خود را آغاز خواهند کرد و مقرر شده است پیش از شروع مسابقات و اولین دیدار رسمی ملی پوشان کشورمان که ۲۱ فروردین خواهد بود، بازی‌های دوستانه‌ای نیز در آن کشور با تیم‌هایی که در گروه‌های دیگر هستند برگزار کنند. گفتنی است مرحله انتخابی مسابقات جام ملت‌های فوتسال آسیا در منطقه آسیای میانه، در قرقیزستان برگزار می‌شود و شاگردان وحید شمسایی در روزهای ۲۱، ۲۲ و ۲۳ فروردین به ترتیب مقابل تیم‌های ملی مالدیو، ترکمنستان و قرقیزستان صف‌آرایی می‌کنند.

کد خبر: 49394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =