۲۳۸ هزار مسافر از گمرکات آذربایجان غربی تردد کرده اند

ناظر گمرکات آذربایجان غربی از تردد ۲۳۸ هزار مسافر با وجود شیوع ویروس کرونا از طریق گمرکات استان طی ۹ ماه گذشته سالجاری خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از مهر، توحید آذربد با بیان اینکه تردد مسافر از گمرکات استان به دلیل بیماری کرونا امسال ۹۴ درصد کاهش دارد، افزود: از این تعداد نزدیک ۱۱۷ هزار مسافر ورودی و ۱۲۱ هزار و ۲۹۴ مسافر خارجی است که بیشتر مسافران مربوط به اتباع ایران و کشورهای همسایه است.

وی میانگین تردد روزانه مسافر از گمرکات استان را ۸۸۱ نفر اعلام و اضافه کرد: این میزان در مدت زمان مشابه پارسال بیش از ۱۵ هزار مسافر در روز بود که با توجه به محدودیت‌های تردد ناشی از بیماری کرونا ۹۴ درصد کاهش نشان می‌دهد.

آذربد همچنین از تردد ۲۸۴ هزار و ۵۷۸ خودرو اعم از ترانزیتی، صادراتی، سواری و مسافربری از طریق گمرکات استان در ۹ ماه گذشته سال خبر دارد و گفت: از این تعداد ۲۸۳ هزار و ۱۴۴ دستگاه کامیون و تریلر، یک هزار و ۳۵۵ دستگاه سواری و ۹۱ دستگاه اتوبوس مسافری بود.

ناظر گمرکات آذربایجان غربی میانگین تردد روزانه کامیون و تریلی را یک هزار و ۴۹ دستگاه و سواری را ۵ دستگاه عنوان و بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون نزدیک یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن کالا از طریق گمرکات استان به خارج از کشور ترانزیت شده است.

آذربد با اشاره به ترانزیت خارجی مقصد به میزان ۳۹۲ هزار و ۶۷۵ تن کالا به ارزش یک هزار و ۷۵۲ میلیون دلار از طریق گمرکات استان، گفت: در این مدت ۸۰۱ هزار تن ترانزیت خارجی از مبدا از طریق گمرکات استان صورت گرفته است.

ناظر گمرکات آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: همچنین در ۹ ماه گذشته سال جاری یک میلیون تن کالا به ارزش دو هزار و ۳۹ میلیون دلار از طریق گمرکات استان به خارج از کشور صادر شده که از نظر وزنی ۹ درصد کاهش نشان می‌دهد.

آذربد همچنین از صدور بیش از سه میلیون و ۸۳ هزار تن کالای سایر گمرکات کشور از طریق گمرکات آذربایجان غربی در ۹ ماه گذشته سال جاری خبر داد و افزود: ارزش این کالاها ۷ هزار و ۸۵۴ میلیون دلار است که از نظر وزن ۵۶ درصد و از نظر ارزش نیز ۹۴ درصد رشد نشان می‌دهد.

آذربایجان غربی ۸۹۱ کیلومتر مرز مشترک با سه کشور عراق، جمهوری آذربایجان و ترکیه دارد و با دارا بودن ۹ گمرک و ۵ بازارچه مرزی شاهراه ارتباطی ایران به اروپا به شمار می‌رود.

کد خبر: 4939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 7 =