پیشنهاد تعطیلی ۲ روزه تهران به دولت

استاندار تهران از پیشنهاد تعطیلی دو روزه استان تهران به هیأت وزیران خبر داد و گفت: به‌رغم همه محدودیت‌ها با ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش ترافیک نسبت به مدت مشابه سال قبل روبه‌رو بوده‌ایم لذا در این شرایط اضطرار برای حفظ و ارتقای سلامتی شهروندان این پیشنهاد تعطیلی دو روزه برای همه دستگاه‌های اداری، خصوصی، دولتی و فعالیت‌های عمرانی به دولت ارائه شده است.

به گزارش آتیه آنلاین  به نقل از فارس، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران پیش از ظهر امروز پس از جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران در محل استانداری در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: کمیته اضطرار در دی‌ماه دو بار تشکیل جلسه داده و در تصمیماتی مبنی بر احصاء عوامل خطر و ابلاغ به دستگاه‌های مربوطه و نظارتی نسبت به اعمال اقدامات اتخاذ شد تا شاهد کاهش میزان آلایندگی در هوای تهران باشیم.

وی گفت: در جلسه امروز اعلام شد که هیچ واحد صنعتی یا نیروگاهی در استان تهران از سوخت مازوت استفاده نمی‌کند و پلیس راهور نیز از تردد وسایل نقلیه دودزا و فاقد معاینه فنی در سطح استان جلوگیری می‌کند و کلیه فعالیت‌های عمرانی و معادن شن و ماسه طی ده روز گذشته متوقف شده است.

استاندار تهران بیان کرد: بنا به گزارش شرکت پخش فرآورده‌های نفتی هیچ واحد صنعتی و نیروگاهی در استان تهران از سوخت مازوت استفاده نمی‌کند.

محسنی بندپی خاطرنشان کرد: تمام دستگاه‌های اداری در روزهای تعطیل از گاز استفاده نکرده و عوامل نظارتی شرکت گاز استان نسبت به قطع گاز دستگاه‌های اجرایی که در ایام تعطیل از گاز مصرف می‌کردند، وارد عمل شدند.

وی ادامه داد: تمام این موارد نشان از آن بود که مقدار بسیار زیادی در ارتقاء کیفیت هوا تلاش شد اما با توجه به تداوم پایداری هوا و شاهد دو لایه اینورژن ۲۰۰ متری و ۹۰۰ متری و انباشت ذرات آلاینده در هوای استان هستیم و طی ۳۱ روز گذشته ۲۷ روز ناسالم برای گروه‌های حساس و الباقی ناسالم برای تمامی گروه‌ها بود.

استاندار تهران یادآور شد: به‌رغم همه محدودیت‌ها با ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش ترافیک نسبت به مدت مشابه سال قبل روبه‌رو بوده‌ایم.

محسنی بندپی افزود: جمع بندی جلسه این بود که بنابر گزارش هواشناسی مبنی بر عدم وجود هیچ گونه شرایط جوی برای کاهش آلایندگی و بر اساس تصویب نامه هیأت وزیران، پیشنهاد کارگروه اضطرار مبنی بر تعطیلی دو روزه کلیه دستگاه‌های اداری، خصوصی، دولتی و تمام فعالیت‌های عمرانی به خصوص در یکشنبه و دوشنبه به معاون اول رئیس جمهور ارسال خواهد شد و این پیشنهاد باید بنابر مصوبه هیأت وزیران به تصویب هیأت وزیران یا معاون اول ریاست جمهوری برسد و ابلاغ شود.

کد خبر: 4936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 1 =