ضرورت حمایت از شرکت های دانش بنیان برای عدم خروج ارز از کشور

دهقانی گفت: شرکت‌های دانش بنیان میتوانند مانع از خروج ارز از کشور شوند، اساس آنها باید بر این محور باشد که با تولیدات خود، صادرات را تقویت کرده و مانع از واردات شوند.

الهوردی دهقانی؛ عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با آتیه آنلاین در رابطه با شعار سال و ضرورت حمایت از شرکت های دانش بنیان گفت: مقام معظم رهبری چندین سال است که با تیزبینی و هوشیاری خاص، گفتمان تولید و راه اندازی تولید جهادی را به عنوان شعار سال ها تعیین فرمودند در همین راستا امسال نیز ایشان با تأکید بر تولید دانش بنیان و اشتغال آفرینی، مسئولان جامعه را برای به کارگیری علوم و فنون جدید و به روز و عبور از تولید سنتی و صنعتی فرسوده به تولید با خصوصیات دانش بنیان رهنمون شدند.

دهقانی با تاکید بر اینکه دانش بنیان ها باید در ساختار صنایع جای گیرند افزود: بهترین روش برای تقویت و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان آن است که ایده های آنها در درون صنایع و کارخانه ها به کار گرفته شود در غیر این صورت داشتن ایده بدون زمینه برای پرورش آن به رغم حمایت مالی سودی برای کشور نخواهد داشت.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شرکت های دانش بنیان باید دانش و فنون جدید را جهت افزایش راندمان تولید، کیفیت، کمیت و کاهش قیمت تمام شده و رقابتی شدن کالاها و خدمات تولیدی کشور و ایجاد اشتغال به بنگاه های تولیدی کشور سرازیر کنند.

وی خاطرنشان کرد: طرح حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان ابتدا در کمیسیون صنایع بررسی شد زیرا یکی از حامیان اصلی این شرکت ها کمیسیون مذکور است، که در نهایت با ارجاع به کمیسیون آموزش و تحقیقات روند کار ادامه داشت که خوشبختانه با رفع ابهاماتی که وجود داشت در دستور کار مجلس نیز قرار گرفته است.

دهقانی عنوان کرد: علاوه بر اعضای این کمیسیون، سایر نماینده‌ها نیز به حمایت از این شرکت‌ها اصرار داشته و در نطق‌ها و  اظهارنظرهایشان به لزوم استفاده از توان این شرکت‌ها و رفع بسیاری از گره‌ها در صنایع و تولید و ارجاع آن به سمت شرکت‌های دانش‌بنیان تاکید دارند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: این شرکت‌ها می توانند مانع از خروج ارز از کشور شوند، اساس آنها باید بر این محور باشد که با تولیدات خود، صادرات را تقویت کرده و مانع از واردات شوند.

کد خبر: 49329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 13 =