بدون تضمین نمی‌توان به طرف‌های غربی اعتماد کرد

صباغیان گفت: تاریخ به ما نشان داده که نباید بدون هیچ تضمینی به طرف‌های غربی به ویژه آمریکا اعتماد کنیم به همین علت مجلس خواستار راستی آزمایی از طرف مقابل است.

محمدرضا صباغیان؛ نائب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در گفت‌وگو با آتیه آنلاین در رابطه با مذاکرات وین با بیان اینکه هدف آمریکا این است که با فشار، تهدید، تحریم و تطمیع، ایران را وادار به دست کشیدن از اصول  و منافع ملی خود کند، افزود: آمریکا در تلاش است تا مولفه‌هایی مثل قدرت دفاعی، نقش‌آفرینی منطقه‌ای و توان هسته‌ای را از ایران گرفته و آن را تابع سیاست‌های خود کند ولی سخت در اشتباه است زیرا ایران هیچ گاه از آرمان‌ها و اهداف خود دست بر نخواهد داشت.

وی با اشاره به روند مذاکرات در دولت قبل گفت: ایران نباید اشتباهات دولت قبل را تکرار کند همزمان با اینکه در حال مذاکره با طرف غربی است بایستی این فرآیند را با عزت پیش ببرد و تحت هر شرایطی زیر بار زور با طرف مقابل توافقی انجام ندهد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: انتظاری که مجلس از مذاکره کنندگان کشورمان دارد این است که در این برهه حساس از مذاکرات تحت فشار فضاسازی‌های سیاسی رسانه‌های غربی و برخی‌ها در داخل کشور قرار نگیرند و اشتباهات دولت قبل را تکرار نکنند.

صباغیان حفظ منافع ملی در روند مذاکرات را خط قرمز ایران عنوان کرد و افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی اجازه تضییع حقوق ملت را نمی‌دهند به همین دلیل نباید در مذاکرات کوتاه بیاییم، در صورتی که در مذاکرات کوتاه آمده و از مواضع خود دفاع نکنیم، دچار خسارات جبران ناپدیری خواهیم شد.

وی بیان کرد: تاریخ به ما نشان داده که نباید بدون هیچ تضمینی به طرف‌های غربی به ویژه آمریکا اعتماد کنیم به خاطر همین مجلس خواستار این است که راستی آزمایی از طرف مقابل انجام شود تا در صورت عدم انجام تعهدات، ایران متضرر نشود.

نائب رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تا زمانی‌ که مقتدر و مستقل هستیم و تکنولوژی هسته­‌ای و موشک داریم در برابر آن­ها کوتاه نمی­‌آییم و اجازه نمیدهیم که آمریکا رفتار متکبرانه با ما داشته باشد.

کد خبر: 48736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =