مشکل ۶۰۰ تعاونی بزرگ در دولت سیزدهم حل شد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری بر اقتصاد مردمی و مقاومتی و همچنین حل مشکل ۶۰۰ تعاونی بزرگ در دولت سیزدهم گفت: بهترین مدل و الگوی اجرایی اقتصاد مردمی تعاون است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «حجت‌الله عبدالملکی» در آئین افتتاح ۵ هزار و ۵۰۰ واحد تعاونی مسکن مهر در ۱۳ استان کشور، اظهار کرد: از زمان آغاز کار دولت سیزدهم تمرکز ما بر روی تعاونی بوده است و در همین راستا ۶۰۰ تعاونی بزرگ مشکل‌دار را شناسایی و مسأله آنها را حل کردیم.

وی افزود: ۱۰ هزار تعاونی مسکن داریم که ۹ هزار و ۵۰۰ تعاونی موفق بودند و بقیه تعاونی‌ها دارای مشکلاتی هستند که ناشی از رسیدگی نکردن به موضوعات آنها بوده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در بخش تعاونی از نمره ۲۰، ۱۹ گرفته‌ایم، گفت: مدیران‌کل ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی را در استان‌ها مستقر کرده‌ایم که در استان‌ها مسئولیت دارند مشکلات تعاونی‌ها را بررسی کنند.

وی ادامه داد: ۸۴۰ هزار واحد مسکن توسط تعاونی‌ها ساخته شده است که ۳۸ هزار و ۹۰۰ واحد به مشکل برخورده‌اند که باید برطرف شود؛ امروز هم شاهد بهره‌برداری از پنج هزار و ۵۰۰ واحد مسکن در قالب تعاونی هستیم.

وی تعاون را بخش مهم در اقتصاد کشور دانست و گفت: باید تعاونی‌ها به جایگاه اصلی خود برسند و به سهم ۲۵ در اقتصاد ملی کشور دست یابند.

عبدالملکی با بیان اینکه در جریان ادغام سه وزارتخانه کار، تعاون و رفاه، بخش تعاون مظلوم واقع شده است، افزود: در دولت سیزدهم نگاه ویژه‌ای به بخش تعاون داریم.

وی افزود: تعاون ریشه ایرانی و اسلامی دارد اما متأسفانه با گسترش فرهنگ غربی و لیبرالیسم فرهنگ تعاون کم‌رنگ شده است.

عبدالملکی تأکید کرد: تعاون مبنای جمهوریت نظام جمهوری اسلامی است.

وزیر تعاون، کار و امور اجتماعی با اشاره به اینکه تا اکنون ١٠ هزار تعاونی مسکن مهر ساخته شده است، گفت: ۳۲ هزار واحد تعاونی مسکن مهر در سراسر کشور در حال ساخت و تکمیل است.

وی تصریح کرد: در طی ۶ ماه فعالیت وزارت تعاون در دولت سیزدهم موضوع تعاونی‌ها را ارزیابی کرده و چهار آسیب جدی را شناسایی کردیم.

رئیس شورای عالی کار گفت: عدم باور مسئولین، عدم توسعه فضای کسب و کار تعاونی‌ها، ضعف در آموزش و ترویج فرهنگ تعاون و عدم نظارت مناسب آسیب‌های جدی بخش تعاون کشور است.

وی افزود: شاخص فضای کسب و کار تعاون بر مبنای سند توسعه تعاون تدوین می‌شود.

وزیر تعاون، کار و امور اجتماعی با اشاره به اقدامات شش ماهه بخش تعاون وزارت مردم، بیان کرد: کاهش زمان صدور مجوز تعاونی‌ها، اصلاح نظامات نظارت بر تعاونی‌ها مهم‌ترین اقدامات وزارت مردم در بخش تعاون است.

وی با بیان اینکه ضعف اصلی تعاون در بخش اجرا و فعالیت است، افزود: در مقابل هرگونه تفکر تعاون ستیزی ایستادگی خواهم کردم.

وی خاطر نشان کرد: تا کنون ۸۴۰ هزار واحد مسکونی از طریق تعاونی‌ها ساخته و تحویل مردم داده شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: وزارت مردم خود را در برابر رفع مشکلات تعاونی‌ها مسئول می‌داند.

عبدالملکی امضای تفاهمنامه ۴۰۰ هزار واحد مسکونی برای جامعه کارگری را اقدامی خوب عنوان کرد و گفت: با همکاری وزارت راه و شهرسازی ساخت این واحدها آغاز می‌شود و همچنین الگوی تأمین مالی تدوین شده است که به این امر کمک می‌کند.

در این مراسم ۵ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر به طور همزمان در ۱۳ استان کشور با سرمایه‌گذاری هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان با حضور «رستم قاسمی» وزیر راه و شهرسازی، «حجت‌الله عبدالملکی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و «مهدی مسکنی» معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افتتاح شد.

کد خبر: 48642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =