ضرورت کسب اعتماد ۱۰۰ درصدی ایران به طرف های مقابل در مذاکرات وین

عزیزی گفت: ایران باید از عدم نقض عهد طرف‌های مقابل و تعهد آنها به توافق و برجام اطمینان پیدا کند.

ابراهیم عزیزی؛ نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با آتیه آنلاین در رابطه با روند مذاکرات وین گفت: چارچوب ما در برجام روشن است و بعید است کشوری بتواند مانع توافق ما  در صورت تصمیم نظام برای پیش برد اهداف خود از رهگذر مذاکرات وین باشد.

وی ادامه داد: اصل نخست مذاکرات لغو تحریم‌ها است زیرا جمهوری اسلامی ایران هر مذاکره‌ای که اصل و اساس آن بر پایه لغو تحریم‌ها نباشد را قبول نخواهد کرد.

وی راستی آزمایی توافقات را یکی از اصلی‌ترین ارکان مذاکرات دانست و گفت: نمی‌توانیم به صرف وعده‌هایی که اروپایی‌ها می‌دهند و یا با واسطه از آمریکایی‌ها منتقل می‌شود به یک چارچوب حاکم بر مذاکرات دست یابیم.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:  تیم مذاکره کننده و مسئولان ارشد ایران باید به اعتماد ۱۰۰ درصد برسند، ما باید از عدم نقض عهد طرف‌های مقابل و تعهد آنها به توافق و برجام اطمینان پیدا کنیم.

عزیزی با بیان اینکه جمهوری اسلامی اجازه دخالت هیچ کشوری را بر امور خود نمی دهد افزود: جمهوری اسلامی ایران تعجیل و تحمیل در مذاکرات را نمی‌پذیرد لذا به نظر بنده تعجیل و حتی تأخیر در مذاکرات هر دو امری ناپسندیده بوده و تصمیم هوشمندانه این است که تا منافع ایران در آن حفظ شود.

کد خبر: 48617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =