تیراندازان ایران از رنکینگ جهانی حذف شدند

نام تیراندازان ایرانی که در اولین جام جهانی در سال ۲۰۲۲ در مصر غیبت داشتند از رنکینگ فدراسیون جهانی حذف شده است.

به گزارش آتیه آنلاین، مسابقات تیراندازی جام جهانی مصر ۲۰۲۲ از ۷ تا ۱۷ اسفند برگزار شد. جدیدترین رده‌بندی فدراسیون جهانی در سال ۲۰۲۲ روز گذشته با پایان این مسابقات به روز شد اما نام تیراندازان ایرانی به دلیل غیبت در اولین دوره جام جهانی ۲۰۲۲ در رده بندی جدید وجود ندارد. اگر تیراندازان در جام جهانی برزیل که در فرودین ۱۴۰۱ انجام می‌شود حضور داشته باشند به رنکینگ اضافه خواهند شد.

در آخرین رتبه‌بندی فدراسیون جهانی تیراندازی جواد فروغی در تپانچه بادی رنک اول را داشت.

رتبه بندی ورزشکاران در رنکینگ جهانی با توجه به نتایج آن‌ها در طول یک سال تقویمی (اول ژانویه) انجام می‌شود. این رتبه‌بندی جهت تعیین صلاحیت در مسابقات نهایی سال مثل جام ریاست جمهوری فدراسیون جهانی، انتخاب جایزه بهترین ورزشکاران فصل و کسب سهمیه المپیک استفاده می شود.

حداکثر تعداد مسابقات جام جهانی ISSF که برای رنکینگ جهانی ۲۰۲۲ محاسبه می شود، چهار مسابقه است. البته ورزشکاران می‌توانند در تمام مسابقات جهانی شرکت کنند اما تنها بهترین امتیاز چهار مسابقه آنان در نظر گرفته می‌شود.

بازی‌های المپیک، قهرمانی جهان، جام جهانی، جایزه بزرگ (در صورت برنامه ریزی قبل از مسابقات نهایی سال) و مسابقات قهرمانی قاره‌ای - بازی‌های قاره‌ای (در صورت برنامه‌ریزی قبل از مسابقات نهایی سال) مسابقاتی است که می توان امتیازهای رتبه بندی را به دست آورد.

حداکثر تعداد مسابقات قهرمانی جهان که برای بازی های المپیک ۲۰۲۴ پاریس به حساب می آید ۱۰ مسابقه است البته ورزشکاران می‌توانند در همه مسابقات شرکت کنند اما تنها بیش‌ترین امتیاز ۱۰ مسابقه برای هر ورزشکار محاسبه می‌شود.

کد خبر: 48506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =