پیش‌بینی پوشش کامل بیمه کارگران ساختمانی تا خرداد ۱۴۰۱

مدیرکل نام‌نویسی و حساب های انفرادی سازمان تامین اجتماعی در خصوص پوشش بیمه ای کارگران ساختمانی گفت:  پیش بینی ما در سازمان تأمین اجتماعی این است که پس از تصویب کلیات و اصلاح ماده قانون بیمه اجتماعی کارگران در مجلس شورای اسلامی، باقیمانده کارگران ساختمانی تا خردادماه سال ۱۴۰۱  تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گیرند.

به گزارش آتیه آنلاین، محمد محمدی، مدیرکل نام‌نویسی و حساب های انفرادی سازمان تامین اجتماعی در نشست خبری که در جریان نمایشگاه دستاوردهای ۶ ماهه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس قانون بیمه کارگران ساختمانی، تمامی کارگران شاغل در بخش فعالیت های حوزه ساختمان در مقابل حوادث ناشی از کار بیمه می شوند و سازمان تامین اجتماعی با برقراری این بیمه، خدمات لازم را به افراد بیمه شده ارائه می دهد.

وی اضافه کرد: این قانون سال ۱۳۷۲ اصلاح شده و بعداً در میزان دریافتی ها در این بخش تفاوت هایی شکل گرفت.

وی با اشاره به اینکه در قانون، هفت درصد سهم حق بیمه باید توسط بیمه شده تامین و ۲۰ درصد از محل پروانه ساختمانی توسط کارفرما پرداخت می شد، گفت: بر اساس قانون از سال ۱۳۸۹ هرساله ۲۵ درصد از کارگران تحت پوشش بیمه قرار گرفتند که البته این روند از سال ۱۳۹۳ تغییرات دوباره ای در خصوص سهم حق بیمه اعمال شد.

مدیرکل نام‌نویسی و حساب های انفرادی سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: بر اساس آخرین آمار از ابتدای سال ۱۳۸۹ بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر کارگر ساختمانی تحت پوشش این نوع از بیمه قرار گرفتند که پس از پالایش صورت گرفته و ۴۰۰ هزار نفر از شمول این بیمه خارج شدند.

محمدی با بیان این موضوع که بر اساس آخرین آمار تا دی‌ماه سال جاری تعداد ۷۸۱ هزار نفر از کل جمعیت کارگران ساختمانی تحت پوشش کامل بیمه کارگران ساختمانی هستند، گفت: بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان کسری منابع در این خصوص وجود دارد و در این راستا به دنبال اصلاح ماده ۵ هستیم تا مسائل و مشکلات مربوطه از روش های قانونی حل شود.

وی در ادامه اظهار کرد: بر اساس دستور مدیرعامل سازمان تامین‌ اجتماعی، هر اداره کل تامین اجتماعی و شعبه بیمه ای که بتوانند پایش کارگران بیمه ساختمانی را در دستور کار داشته و انجام دهند، می توانند از امتیازات خاصی در این حوزه برخوردار شوند.

وی خاطرنشان کرد: مردادماه سال جاری کلیات طرح اصلاح ماده ۵ در مجلس تصویب شده و البته روند آن در مجلس در حال انجام است که بر این اساس، روش دریافت حق بیمه ساختمانی تغییر خواهد کرد.

محمدی در ادامه به طرح این موضوع که پیش بینی این است که پس از تصویب کلیات و اصلاح ماده ۵، مانده کارگران ساختمانی را تا خردادماه سال آینده  تحت پوشش قرار دهیم، اضافه کرد: بخشی از کارگران ساختمانی در حدود ۳۲ هزار نفر شرایط ازکارافتادگی داشته اند.

مدیرکل نام‌نویسی و حساب های انفرادی سازمان تامین اجتماعی در پایان افزود: برآورد سازمان تأمین اجتماعی با هماهنگی سازمان آموزش فنی و حرفه ای این است که حدود ۴۰۰هزارنفر، مجموع  افرادی هستند که در حوزه کارگران ساختمانی انتظار بیمه شدن بسر می برند.

کد خبر: 48460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 2 =