اطلس اشتغال رونمایی شد

مراسم آیین رونمایی از اطلس ملی الگوهای اشتغال با حضور وزیر کار و معاونان این وزارتخانه در نمایشگاه دستاوردهای شش ماهه وزارت مردم برگزار شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین، وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در این مراسم، یکی از چهار محور اصلی وظایف این وزارتخانه را رسیدگی به موضوع اشتغال عنوان کرد و افزود: یکی از ماموریت‌های اصلی این وزارتخانه به موجب قانون در جایگاه دبیر شورای عالی اشتغال کشور و نیز خواسته جدی رئیس جمهور از وزارتخانه رسیدگی به مسئله اشتغال است.

حجت‌الله عبدالملکی اظهار کرد: وزارت کار به عنوان هماهنگ کننده دستگاه‌های اشتغال‌آفرین کشور لازم بود تا بستر هماهنگی را ایجاد کند؛ زیرا دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و مردمی جدا از هم برنامه‌های اشتغال را ایجاد می‌کردند اما نسبت آن‌ها مشخص نبود و مانند ساعتی بود که جدا از هم و پراکنده بود و به طور حتم این ساعت به درستی کار نمی‌کرد.

وی گفت: زیست بوم ملی اشتغال جمهوری اسلامی بستری است که اینها در کنار هم قرار می‌گیرند و ارتباط نظام‌مند بین یکایک اعضا برقرار می‌شود و ساعت اشتغال کشور شروع به کار کردن می‌کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: طرح زیست‌بوم اشتغال کشور در اولین جلسه شورای عالی اشتغال کشور تصویب شد و از آن به بعد مدل جمهوری اسلامی برای تقویت و توسعه اشتغال در کشور در دست تهیه قرار گرفت.

عبدالملکی افزود: یکی از اجزا و اقدامات بسیار مهم در چارچوب این زیست‌بوم، شناسایی انواع طرح‌های اشتغال‌زایی است که در کشور از سوی دستگاه‌های مختلف ارائه می‌شود اما به صورت جدا از هم فعالیت دارند.

وی اظهار کرد: این کار در قالب اطلس اشتغال کشور تنظیم و جمع‌آوری شد و بر این اساس برنامه‌های اشتغال ۷۱ دستگاه و نهادهای دولتی و خصوصی، تشکل‌های مردمی، نهادهای انقلاب اسلامی و وزارتخانه‌ جمع‌آوری شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان ابنکه ۲۲۰ برنامه در قالب اطلس جمع‌آوری شده است، گفت: هم سامانه و نیز کتاب این طرح تهیه شده است. بنابراین امکان برقراری تعامل سیستماتیک این دستگاه‌ها فراهم می‌شود و نیز امکان رصد و برنامه اشتغال میسر می‌شود.

عبدالملکی تصریح کرد: به این ترتیب اگر در بخش‌هایی از کار اشکال و ضعف وجود داشته باشد امکان شناسایی آن فراهم شده و نقاط تمرکز در برنامه‌ریزی اشتغال مشخص می‌شود.

وی افزود: اجرای این طرح بسیار سخت و دشوار بود که چند ماه وقت صرف تهیه آن شد و امروز آماده رونمایی است تا ریل گذاری جدیدی که بر بستر آن انجام شده است، قطعا قطار اشتغال کشور با سرعت بیشتری حرکت خواهد کرد.

کد خبر: 48459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 8 =