بانک ها شرایط ارائه وام را تسهیل کنند

شاوردیان گفت: در شرایط اقتصادی فعلی کشور، بانک‌ها باید شرایط پرداخت وام را تسهیل کنند ولی متاسفانه برخی از بانک ها با عدم همکاری مردم را در همیاری نمیکنند.

آرا شاوردیان؛ عضو کمیته تحقیق و تفحص از بانک ها در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین در رابطه با سختگیری های بانک ها در پرداخت وام گفت: در سالهای اخیر دغدغه اصلی مردم؛ بهبود شرایط اقتصادی بوده است؛ ولی متاسفانه بانک ها آنطور که باید در مسیر حمایت از تولید و رفع موانع اقتصادی فعال نبوده و گام برنداشتند.

وی عنوان کرد: طبق گزارشات مردمی، برخی از بانک‌ها به بهانه‌های مختلفی مثل بسته شدن پرداخت وام جدید در روزهای پایانی سال، ابلاغ نشدن بخشنامه و یا داشتن میانگین گردش حساب از  پرداخت وام امتناع می ورزند درحالی که بانک‌های دولتی مکلف به پرداخت تسهیلات خرد بدون دریافت ضامن برای کارکنان، بازنشستگان و مستمری‌بگیران بخش دولتی، عمومی و خصوصی شده‌اند.

عضو کمیته تحقیق و تفحص از بانک ها در مجلس شورای اسلامی افزود: در شرایط اقتصادی فعلی کشور، بانک‌ها باید بیش از پیش با مردم مدارا کرده و شرایط پرداخت وام را تسهیل کنند و به دنبال بهانه برای نپرداختن وام نباشند.

شاوردیان تاکید کرد: در شرایط اقتصادی فعلی کشور، بانک‌ها باید بیش از پیش با مردم مدارا کرده و شرایط پرداخت وام را تسهیل کنند ولی متاسفانه برخی از بانک ها با عدم همکاری مردم را در همیاری نمی‌کنند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه حذف وام ازدواج از ردیف بودجه، پرداخت این وام را با چالش روبرو کرده است افزود: در شرایط اقتصادی کنونی که ناهمواری های زیادی در مسیر تشکیل زندگی جوانان وجود دارد باید با حمایت بیشتر، آنها را تشویق به ازدواج کنیم ولی این مصوبه در لایحه بودجه  مغایر با قانون جمعیت و تعالی خانواده است.

وی در پایان گفت: دستگاه های نظارتی وزارت اقتصاد و دارایی نیز باید عملکرد بانک‌ها را تحت نظر قرار داده و اجازه بهانه‌تراشی و فرار از اجرای قانون را به آنها ندهند.

کد خبر: 48406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 12 =