علایم ابتلا به امیکرون و شیوه‌های درمان

یک متخصص طب اورژانس تامین‌اجتماعی، ضمن هشدار علایم ابتلا به امیکرون، شامل ضعف‌ و بی‌حالی شدید، درد سینه، تنگی نفس، خلط خونی و علایم مشابه، تاکید کرد، در صورت مشاهده این علایم حتما باید به پزشک، جهت انجام اقدامات درمانی مراجعه شود.

به گزارش آتیه‌آنلاین، دکتر بابک نواب‌پور با اشاره به مراجعه بیماران مبتلا به اُمیکرون به بخش اورژانس افزود: ۷۰ درصد این بیماران درمان سرپایی می‌شوند. در پیک اُمیکرون برخلاف پیک‌های قبلی تا این لحظه بار مراجعه بستری بسیار کمتر از پیک‌های قبلی است.

وی اظهار کرد: با فروکش شدن پیک پنجم ورودی به اورژانس در شبانه‌روز حدود ۴۰۰ بیمار کاهش یافته بود؛ اکنون این مراجعه ۲.۵ برابر شده و به حدود هزار بیمار رسیده است. اما بسیاری از این بیماران در بخش‌ سرپایی توسط همکاران پزشک عمومی‌ پذیرش و درمان می‌شوند.

متخصص طب ‌اورژانس بیمارستان تأمین‌اجتماعی حکیم جرجانی گرگان، گفت:‌ برخی از بیمارانی که در وضعیت بحرانی قرار دارند، مانند زنان باردار، افراد مسن، افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای و نیز افراد با ضعف سیستم ایمنی به متخصصان طب اورژانس ارجاع داده می‌شوند تا اقدامات درمانی و بستری برای آنها انجام شود.

نواب‌پور تصریح کرد: در اوج همه‌گیری پیک پنجم که ناشی از سویه دلتا بود، میزان مراجعه بسیار زیاد بود؛ به گونه‌ای که در هر شیفت کاری حدود ۵۰ بیمار اضافه بر ظرفیت بیمارستان مراجعه می‌کرد که پذیرش آنها نیازمند مدیریت ویژه بود؛ اما اکنون با وجود گسترش سویه اُمیکرون، بیماران به صورت سرپایی درمان شده و تخت بستری به میزان کافی وجود دارد.

شیوه‌های درمان امیکرون

وی با بیان اینکه این افزایش مراجعه در سایر مراکز درمانی به‌ویژه مراکز دانشگاهی نیز وجود دارد، افزود: لازم است به مخاطبان اعلام شود که درمان‌ها معمولاً علامتی است؛ به این معنا که بیماران تنها با استفاده از استامینوفن، شربت سینه، مصرف مایعات مانند سوپ مرغ و مرکبات و درمان‌های سنتی دوره بیماری‌شان را سپری می‌کنند و در بسیاری از موارد نیاز به مراجعه به پزشک وجود ندارد.

کد خبر: 48389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 7 =