امضای تفاهم نامه مشاغل خانگی در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای وزارت کار 

امروز در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای ۶ ماهه وزارت کار، تفاهم نامه بین معاونت های امور تعاون و توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

به گزارش آتیه آنلاین، محمود کریمی بیرانوند، سرپرست معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون در این خصوص گفت: امضای این تفاهم نامه در راستای تحقق ادامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.
وی گفت : یکی از ظرفیت های بسیار خوبی که در وزارت کار شکل گرفته، دبیرخانه مشاغل خانگی با حضور بیش از ۲۰ وزارتخانه و دستگاه حاکمیتی و نهادهای مردمی است که ستاد ساماندهی آن در معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وجود دارد.
وی اضافه کرد : اولین چالش در حوزه مشاغل خانگی موضوع ارتباط با بانک و تسهیلات در این بخش است و دیگری مسئله مجوز و مهارت است که با همراهس دستگاه ها و مدیریت وزارت کار این موضوع حل سده است. 
بیرانوند ادامه داد : در مدت دوهفته گذشته تعداد ۳۹ هزار مجوز ثبت محور برای مشاغل صادر شده است و این آمار با گذشته قابل مقایسه نیست. 
وی اضافه کرد : موضوع بازار یکی از مسائل جدی چالشی برای فعالان حوزه مشاغل خانگی است و در این راستا ۳۱ تعاونی تامین نیاز مشاغل خانگی در سطح کشور در حال تاسیس است که این تعاونی ها کل زنجیره فعالیت مشاغل خانگی را تامین می کنند و این تعاونی های تبدیل به تشکل کشوری خواهند شد. 
معاون وزیر کار گفت : اعتقاد ما این است که مشکلات اشتغال را با زاری بخش تعاون می توانیم حل کنیم. 
امضای این تفاهم نامه تحولی را در سال آینده در حوزه مشاغل خانگی بوجود خواهد آورد و امیدواریم سهم تعاون را از اقتصاد کشور که در حال حاضر ۳ درصد است را با اجرایی شدن این تفاهم نامه به ۱۰ درصد ارتقا دهیم. 
مهدی مسکنی، معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین در جریان اجرای امضای این تفاهم نامه گفت: امیدواریم که روزهای خوبی برای تعاون و اشتغال جوانان  در سال آینده شاهد باشیم.

کد خبر: 48383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 7 =