کاهش هزینه حوادث کار با پیشگیری

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران گفت: نباید تامین اجتماعی را دچار مشکلی کنیم که شاید با هزینه بسیار کم قابل پیشگیری است.

به گزارش آتیه آنلاین، تهمینه دانیالی سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای شش ماهه وزارت مردم و بازدید از غرفه سازمان تامین اجتماعی درباره نقش این سازمان در پوشش حوادث کار بیان کرد: چیزی که مهم است قبل از ورود تامین اجتماعی به حوادث کار، باید زیرساخت‌ها در حوزه ایمنی سازی تقویت شود.

وی افزود: نباید تامین اجتماعی را دچار مشکلی کنیم که شاید با هزینه بسیار اندک مثل خرید یک کلاه یا کپسول آتش نشانی، قابل پیشگیری است.

دانیالی گفت: به نظر من لازم است که مجموعه‌های تحت پوشش تامین اجتماعی یا واحدهایی که بخش کارگری دارند، این مباحث را به طور جد پیگیری کنند.

وی ادامه داد: ما در استان تهران این مباحث را داریم. باید درباره ایمنی‌سازی در ساخت و سازها تذکر بدهند، اگر این کار انجام شود، بسیاری از مشکلات پیش نمی‌آید.

سرپرست اداره کار استان تهران گفت: برای پیشگیری از حوادث کار باید تذکر داده شود که پله‌ها حتما درست طراحی شوند که یک وقت حادثه‌ای بروز نکند یا مثلا مشکلی مثل کلینیک اطهر پیش نیاید.

وی اضافه کرد: در این حادثه اداره کل استان تهران مقصر شناخته شد. البته این مسئله مربوط به دوره قبل بود اما به نظر می‌آید که می‌توانستیم از این حوادث جلوگیری کنیم.

دانیالی گفت: تامین اجتماعی بازوی اجرایی برای عدالت رفاهی بین مردم است. اگر قرار است این اتفاق بیفتد، قبلش باید زیرساخت‌ها و بسترهای قانونی و عملیاتی اجرا شود، در این صورت به نتیجه مطلوب خواهیم رسید.

کد خبر: 48285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =