وزارت رفاه عهده‌دار ثروت بین‌ نسلی است

مدیرکل دفتر هماهنگی اقتصادی وزارت کار گفت: وزارت رفاه عهده دار ثروت های بین نسلی است و حوزه مسئولیت اجتماعی در راستای نگاهداری این ثروت ها بسیار قابل اهمیت است.

 به گزارش آتیه آنلاین، وحید زارع فکری، مدیرکل دفتر هماهنگی اقتصادی وزارت کار، امروز در جریان وبینار گفتگوی اجتماعی پیرامون سیاست های رفاهی، مسئولیت اجتماعی و خیرهمگانی گفت: با توجه به نیاز وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ورود مسئله محور و پاسخگو، پژوهش های صورت گرفته در موسسه عالی پژوهش مهم و کارآمد است.

وی اظهار داشت: مسئولیت اجتماعی در کشور حوزه‌ای جوان است. در حوزه بین الملل موضوع توسعه و اقتصاد پایدار در بخش مسئولیت اجتماعی شرکت ها قابل تعریف است. در بحث دیگر در حوزه مسئولیت اجتماعی، تاب آوری در حوزه اجتماعی مطرح است و این موضوعات را در سطح و منطقه فعالیت بنگاه و در قالب اقتصاد ملی مطرح است.

وی تصریح کرد: مولفه های اقتصاد مقاومتی می تواند در حوزه مسئولیت اجتماعی قابل تعریف بوده و قابلیت اجرایی دارد.

زارع فکری ادامه داد: انگیزه هایی که از ایفای مسئولیت اجتماعی  وجود دارد، بخشی جبران خسارت های ناشی از فعالیت های اقتصادی بنگاه را شامل می شود که خسارات مستقیم به محیط زیست و زیرساخت های شهری و ملی باید در قالب مسئولیت اجتماعی جبران شود و این نکته حداقل مسئولیت اجتماعی است.

وی ادامه داد: اگر به دلیل ملاحظات اجرایی، آجرهای ساخت اولیه مسئولیت اجتماعی کج نهاده شود، در آینده این ترسیم با مشکلات متعددی مواجه خواهیم بود.

مدیرکل دفتر هماهنگی اقتصادی وزارت کار افزود: به نظر می‌رسد قوام بخشیدن به جامعیت جامعه و جامعه‌سازی به وزارت رفاه سپرده شده است.

وی در ادامه اضافه کرد: سازمان بهزیستی از کسانی حمایت می کند که از روند و سرعت جامعه به دلایل مختلف عقب افتاده اند. محل مسئولیت اجتماعی نباید صرفا بنگاه های تحت نظر وزارت کار باشد و در واقع باید مسئولیت هماهنگی حوزه اجرا و ارائه مسئولیت اجتماعی بر عهده وزارت رفاه باشد و در این حوزه باید کلان نگری صورت گیرد.

کد خبر: 48279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 7 =