۳ اشتباه بزرگی که پوتین مرتکب شد

پوتین فکر می‌کرد در همان روز اول اوکراین سقوط می‌کند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از خبرگزاری خبرآنلاین، جنگ در اوکراین طبق برنامه پیش نمی‌رود. در خارکف دومین شهر کشور و پایتخت زمان شوروی اوکراین، نیروهای دفاعی، حمله بزرگ را دفع کرده‌اند.  در جنوب نیروهای پوتین جاهایی را گرفته اما از درگیری اجتناب کرده‌اند.  در اطراف کی یف نیز حملات متعدد خنثی شده است.

البته جنگ در هفته اول خود به سر برده و پوتین می‌تواند نیروهای نظامی بیشتری برای محاصره شهرهای اوکراین گسیل کند که هزینه‌های زیادی برای غیرنظامیان و سربازان هر دو طرف خواهد داشت.

اما در این میان پوتین مرتکب سه اشتباه شده است.

اولین اشتباه وی این بود که دشمنش را دست کم گرفت و خیال کرد با کشوری جعلی روبروست که سازمان سیا آن را ساخته و توسط کلاهبردارانی اداره می‌شود که مورد تحقیر مردم خود هستند و فکر می‌کرد در همان روز اول اوکراین سقوط می‌کند.

اشتباه دوم آقای پوتین سوء مدیریت نیروهای مسلح خود بود. نیروی مسلح پوتین تاکنون نتوانسته‌ بر آسمان تسلط یافته و تلاش کرده به مردم بفهماند روسیه درگیر جنگ نیست بلکه دارد «نازی زدایی» می‌کند. سربازان مطمئن نیستند قرار است چه کاری انجام دهند و انتظار دارند به عنوان آزادیبخش از آنها استقبال شود.

و سومین اشتباه پوتین دست کم گرفتن غرب بود.  دولتهای غربی با الهام از شجاعت مردم اوکراین و تشویق مردم خود، اراده مقابله با پوتین را پیدا کردند.  با تحریم سنگین روسیه را عصبانی کرده و پوتین نیروی هسته‌ای را در حالت آماده باش قرار داد.  او تحریم را با جنگ هسته‌ای یکی دانست.

کد خبر: 48141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =