پیش‌بینی ۳۵۰هزار ظرفیت اقامتی در مشهد برای نوروز

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائرین استاندار خراسان رضوی از پیش‌بینی بیش از ۳۵۰ هزار ظرفیت اقامتی در مشهد برای شرایط عادی، خاص و بحرانی در نوروز ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد امروز در جلسه ستاد خدمات سفر که در استانداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: گذشت ۲ سال محدودیت‌های کرونایی و توقف حضور زائران در نوروز و حرم رضوی، فراگیری واکسیناسیون کرونا و بازگشت به چرخه زندگی عادی و همچنین تراکم اعیاد مذهبی و نیمه شعبان با لحظه تحویل سال زمینه‌های حضور گسترده زائران در نوروز ۱۴۰۱ را فراهم کرده است.

وی افزود: اهمیت نوروز ۱۴۰۱ و حضور گسترده زائران باعث شد نخستین جلسه ستاد خدمات سفر در ۶ آذر برگزار شود. برای اینکه با اشراف بیشتر سازمان‌دهی مسائل زائر را در دستور کار قرار دهیم، مسائل زائر از مبدا تا مبدا احصا شده که به ۲۵۴ موضوع کاری که منجر به ۳۳۸ خدمت می‌شود، رسیده‌ایم. همچنین بیش از ۶۰۰۰ عملیات و فعالیت زائران از مبدا تا مبدا در تمام شرایط سفرهای جاده‌ای، ریلی و هوایی و مدت اقامت زائران در مشهد پیش‌بینی شده است.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائرین استاندار خراسان رضوی گفت: برای نخستین‌ مرتبه تمام شهرستان‌های در مسیر تردد زائران با مسئولیت‌ها و پایگاه‌های خدمات‌دهنده در نوروز احصا شده و از سوی استاندار خراسان رضوی حکم‌شان ابلاغ و فعالیت‌ آن‌ جهت اشراف کامل مشخص شده است.

گنابادی‌نژاد یادآور شد: اگر همراهی تمام بخش‌ها نبود، قطعا چنین ظرفیتی برای اسکان و اقامت زائران در مشهد فراهم نمی‌شد. همچنین مصوبه قانونی برای حضور پزشکان متخصص در تعطیلات نوروز اجرایی می‌شود چرا که شرایط ویژه نوروز به ما اجازه نمی‌دهد از حضور پزشکان متخصص در این دوران به واسطه حضور زائران بهره نبریم.  

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائرین استاندار خراسان رضوی بیان کرد: همچنین استاندار خراسان رضوی با وزرا و دستگاه‌های ملی از جمله وزیر راه و شهرسازی، وزیر کشور، وزیر میراث فرهنگی، جمعیت هلال احمر و سازمان اوقاف جهت ارائه خدمات متناسب مکاتبه داشته است.

پیش‌بینی ۴۰۰۰ پارکینگ خودرو در اطراف حرم رضوی

محسن داوری، فرماندار مشهد نیز در این جسله تصریح کرد: در حال حاضر ستاد خدمات سفر را در مشهد تشکیل داده و مشخص کرده‌ایم که از ۱۵ اسفند چه میزان اسکان در مشهد خواهیم داشت تا در صورت افزایش تعداد زائران نسبت به میزان اسکان پیش‌بینی شده، برای آن برنامه‌ریزی داشته باشیم. برای تعداد مسافران ورودی از خطوط ریلی و هوایی نیز برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

وی افزود: با توجه به تسهیلاتی که در مشهد ایجاد خواهد شد، در ۲ نقطه از اطراف حرم ۲ بازار عرضه مستقیم کالا ایجاد خواهیم کرد تا در ایام پیک به زائران سرویس دهد. همچنین منبع تامین نان هتلداران و رستوران‌های اطراف حرم را جدا کرده‌ایم تا نانوایی‌های اطراف حرم خلوت باشد. برای این منظور در چهار محور منتهی به حرم رضوی ۲ نانوایی سیار فعال شده است.

فرماندار مشهد یادآور شد: به غیر از پارکینگ‌های موجود در اطراف حرم برای ۴۰۰۰ خودرو پارکینگ پیش‌بینی کرده‌ایم. اقدامات خوبی در حوزه مترو و اتوبوس درون‌شهری رخ داده تا زائران به راحتی از خدمات زائر شهری بهره‌ ببرند. همچنین بنا داریم از ۱۵ اسفند جلسات ستاد خدمات سفر را به صورت روزانه برگزار کنیم تا تمام اتفاقات روزانه رصد شده و بهترین خدمت‌رسانی به زائران صورت گیرد.

کد خبر: 48133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =