توافق اوکراین و روسیه در مورد دور سوم مذاکرات

اوکراین و روسیه بر سر برگزاری زودهنگام دور سوم مذاکرات توافق کردند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از خبرگزاری ایرنا، اوکراین نتایجی را که روی آن حساب کرده بود در مذاکرات دریافت نکرد، اما هر دو طرف در مورد ایجاد کریدورهای مشترک بشردوستانه برای تخلیه غیرنظامیان به تفاهم دست یافتند.

توافق بر سر برگزاری سومین دور از مذاکرات در حالی انجام می شود که وزارت خارجه بلاروس اعلام کرد دور دوم مذاکرات میان روسیه و اوکراین در این کشور برگزار شده است.

دور اول مذاکرات روسیه و اوکراین نیز روز دوشنبه در یک منطقه مرزی بلاروس و اوکراین در نزدیکی رودخانه‌ای به نام پریپیات در استان گومل برگزار شد.  

سرپرستی هیات روسیه را ولادیمیر مدینسکی دستیار رئیس جمهور روسیه برعهده داشت و معاونان وزیران خارجه و دفاع روسیه، رئیس کمیسیون امور بین‌الملل دومای روسیه و نیز سفیر روسیه در بلاروس اعضای دیگر هیات این کشور را تشکیل می‌دادند.  

از طرف اوکراین نیز الکسی رزنیکوف وزیر دفاع (سرپرست هیات)، رئیس فراکسیون خادم ملت، معاون وزیر خارجه، مشاور رئیس دفتر رئیس جمهور و معاون رئیس هیات اوکراین در گروه تماس سه جانبه در مذاکرات شرکت کردند.  

همزمان با هشتیمن روز جنگ اوکراین، سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه عملیات ویژه در اوکراین تا انتها ادامه می باید، اعلام کرد که تسلیم تهدیدهای آمریکا نمی شویم.

کد خبر: 48120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 9 =