خرید و فروش گونه‌های جانوری حیات‌وحش غیرقانونی و ممنوع است

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان همدان از ممنوعیت خرید و فروش برخی گونه‌های جانوری و گیاهی در ایام پایانی سال خبر داد و گفت: در صورت مشاهده با متخلفان برابر قوانین و مقررات برخورد می‌شود.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط‌عمومی اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان همدان، محسن جعفری نژاد افزود: با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال و تجربیات سال‌های گذشته، برخی افراد فرصت‌طلب و سودجو اقدام به خرید و فروش گونه‌های مختلف جانوری نظیر مارمولک، مار، لاک‌پشت برکه‌ای و یا سمندر در اماکن عمومی می‌کنند.

وی اظهار داشت: این امر خلاف قوانین و مقررات محیط ‌زیست است و علاوه بر تشکیل پرونده قضایی، ضرر و زیان ناشی از زنده‌گیری جانوران وحشی نیز از آنها اخذ می‌شود.

به گفته جعفری نژاد، همچنین‌ خرید و فروش گونه‌های غیربومی بدون مجوز سازمان محیط‌ زیست تخلف محسوب می‌شود و در مراجع قضایی قابل پیگیری است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان همدان افزود: نظر به هماهنگی‌های به عمل آمده با دستگاه قضایی و نیروی انتظامی در آستانه عید نوروز و ایام تعطیلات با متخلفانی که اقدام به خرید و فروش گونه‌های جانوری وحشی در اماکن عمومی و یا بازار کنند به شدت برخورد خواهد شد.

جعفری نژاد تصریح کرد: به همین منظور گشت‌های ویژه‌ یگان حفاظت محیط زیست برای کنترل این قبیل فعالیت‌های غیرمجاز در سطح همدان استان و شهرستان‌های تابعه تشکیل شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان از عموم مردم استان خواست در صورت مشاهده هرگونه خرید و فروش جانوران وحشی مانند مارآبی، سمندر و لاک پشت مراتب را برای پیگیری و برخورد با متخلفان از طریق شماره تلفن ۱۵۴۰ یگان حفاظت گزارش کنند.

کد خبر: 48011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =