توسعه آموزشگاه‌های بخش خصوصی، اولویت سازمان فنی و حرفه‌ای

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: اولویت نخست سازمان متبوع در دولت سیزدهم، برون سپاری آموزش‌ها به بخش غیردولتی و توسعه آموزشگاه‌های بخش خصوصی است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا، علی حسین شهریور روز دوشنبه در حاشیه جریان بازدید از آموزشگاه فنی و حرفه‌ای امام علی(ع) اهواز افزود:بخش خصوصی برای توسعه آموزشگاه‌ها ظرفیت‌های زیادی دارد و دولت بنا ندارد سرمایه گذاری جدیدی در بخش آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای دولتی انجام دهد بنابراین بهترین گزینه برای توسعه آموزش‌های فنی ، حمایت از آموزشگاه‌های بخش خصوصی است.

وی گفت: سازمان فنی و حرفه‌ای در بخش حاکمیتی، تدوین استانداردهای بخش مهارت را دنبال خواهد کرد و در بخش تصدی گری خرید خدمت و صدور مجوز برای فعالیت آموزشگاه‌های بخش خصوصی را در اولویت قرار خواهد داد.

از بین رفتن ۸۵ میلیون فرصت شغلی در جهان با دیجیتالی شدن اقتصاد

معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: در سال های اخیر ۸۵ میلیون فرصت شغلی سنتی در دنیا از جمله در کشورمان با دیجیتالی شدن اقتصاد، استفاده از ربات‌ها و مشاغل نوظهور از بین رفته است.

وی با بیان اینکه این نکته که سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در حال پوست اندازی است و باید منطبق با نیاز بازار آموزش‌های مهارتی جدید را تدوین کند افزود: براین اساس سازمان متبوع در حال تدوین استانداردهای آموزشی جدید منطبق با نیاز بازار است تا بتواند تقاضاهای جدید را پاسخ دهد.

کاهش تصدی‌گری آموزش فنی و حرفه‌ای

شهریور با بیان اینکه سازمان متبوع در حال کاهش تصدی‌گری و افزایش برون سپاری آموزش ها و خرید خدمت است افزود: این سازمان در بخش حاکمیتی تدوین استانداردهای بخش مهارت و سنجش آن را دنبال خواهد کرد و از توسعه آموزشگاه‌های بخض خصوصی حمایت خواهد کرد.

وی ادامه داد: این سازمان برنامه‌ای برای توسعه مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای و سرمایه‌گذاری در آموزشگاه‌های دولتی ندارد و این کار را با دادن مجوز به آموزشگاه‌های بخش خصوصی دنبال می‌کند.

وی توسعه آموزش‌های تقاضا محور با محوریت آموزشگاه‌های بخش خصوصی را از اولویت‌های دیگر سازمان فنی و حرفه‌ای بیان کرد.   

اشتغال ۴۵درصدی دانش آموختگان فنی و حرفه‌ای

معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: بر اساس سامانه رصد اشتغال، پارسال ۴۵درصد افرادی که در مراکز فنی و حرفه‌ای دولتی و آموزشگاه‌های بخش خصوصی آموزش مهارتی دیدند جذب بازار کار شدند.

۸۰درصد اعتبارات فنی و حرفه‌ای صرف پرداخت دستمزد می‌شود

شهریور گفت:۸۰ درصد اعتبارات سازمان فنی و حرفه‌ای صرف پرداخت حقوق و دستمزد می‌شود.

وی خواستار توجه ویژه دولت و مجلس شورای اسلامی برای افزایش اعتبارات سازمان با هدف ارتقای سطح آموزش فنی و مهارتی برای افراد جویای کارفاقد مهارت و بسترسازی برای اشتغال مولد شد.

کد خبر: 47970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =