برگزاری آیین شهدای گمنام در وزارت ورزش و جوانان

آیین چهلمین روز ۲ شهید گمنام جوان ۱۷ و ۱۹ ساله روز یکشنبه همزمان با شهادت امام موسی کاظم (ع) و با حضور مقامات ارشد و جامعه ورزش در وزرات ورزش و جوانان برگزار شد.

به گزارش آتیه آنلاین، این ۲ شهید گمنام که در عملیات بدر در شرق دجله و خیبر در جزیره مجنون به درجه رفیع شهادت نایل شدند ۲۸ دی ماه امسال با حضور گسترده مردم و جامعه ورزش از درب مجموعه ورزشی انقلاب به سمت سالن هندبال مزین به نام شهید حاج قاسم سلیمانی تشییع و در میدان اصلی وزارت ورزش و جوانان در جایگاه ابدی آرام گرفتند تا میهمانان نام آشنای ورزش ایران شوند.

مراسم تدفین این ۲ شهید بزرگوار توسط پدر شهید احمدی روشن انجام شد.

در چهلمین روز این ۲ شهید گمنام  معاونان وزارت ورزش، رییسان فدراسیون‌های ورزشی و جامعه ورزش حضور یافتند.

پس از آغاز فعالیت دولت سیزدهم، سجادی وزیر ورزش و جوانان در راستای پایبندی به رویکرد انقلابی دولت سیزدهم و ترویج فرهنگ ایثار در ورزش، مهرماه امسال طی مکاتبه با ستاد بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس درخواست کرد تا شهدای جوان با توجه به نام وزارت ورزش و جوانان در این محل تشییع و به خاک سپرده شوند.

پیش‌تر و در سال ۹۴ پیکر مطهر یک شهیدگمنام ۲۲ ساله که در منطقه عملیاتی فاو به شهادت رسیده بود در فدراسیون جانبازان و معلولان به خاک سپرده شده است و یکسال پس از آن پیکر پاک شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس در محوطه فدراسیون تکواندو، تشییع و در خانه ابدی آرام گرفت.

همچنین در سال ۹۸ پیکر مطهر شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس که در عملیات کربلای ۵ و در منطقه شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل شد در فدراسیون کشتی تشییع شد.

کد خبر: 47885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 9 =