آزمون تعیین صلاحیت آزمونگران عملی برگزار شد

علی حسین شهریور، معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از برگزاری نخستین آزمون تعیین صلاحیت آزمونگران عملی خبر داد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، شهریور با اعلام این خبر گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به منظور ارتقای کیفیت سنجش مهارت و تخصصی نمودن آزمونگری استاندارد های مهارت، امکان ثبت نام و آموزش الکترونیکی برای کلیه علاقمندان و متقاضیان از جمله کارشناسان و مربیان سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای، اساتید دانشگاه ها و مراکز علمی، آموزشی و پژوهشی، استادکاران مهارتی، خبرگان و متخصصین صنایع و صنوف، اتحادیه ها و تعاونی ها را مهیا نموده است.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت ادامه داد: با اتخاذ تدابیر و پیش بینی مقدمات لازم و برنامه ریزی های صورت گرفته، آزمون های ادواری مذکور جمعه ۶ اسفند در سراسر کشور به صورت الکترونیکی برگزار شد.

شهریور اظهار داشت: ۶ هزار و ۱۱۸ نفر در این آزمون ثبت نام نمودند که از این تعداد ۵هزار و ۱۷۲ نفر برون سازمانی و ۹۴۶ نفر از همکاران درون سازمانی  بوده اند.

وی افزود: از بین شرکت کنندگان، تعداد ۴۷۴۸ نفر زن و تعداد ۹۴۶ نفر مرد بوده اند.

 معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور بیان کرد: آزمون تعیین صلاحیت آزمونگران شامل دو مرحله دانشی(کتبی) و مهارتی(عملی) بوده  و متقاضیانی که حد نصاب نمره قبولی در آزمونهای کتبی را اخذ کنند، می‌توانند در آزمون های عملی که توسط استانها برنامه‌ریزی و اجرا می‌گردد، شرکت کنند.

بنابراین گزارش دارا بودن گواهینامه مهارتی مذکور شرط اصلی برای تعیین صلاحیت حرفه ای متقاضیان فعالیت و صدور کارت آزمونگر می باشد.

کد خبر: 47786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =