بومی سازی ۲۰۰ قطعه در پتروشیمی نوری

رئیس مجتمع پتروشیمی ‌نوری به داخلی‌سازی بیش از ۸۰ درصد کاتالیست‌ها و مواد شیمیایی مورد نیاز این مجتمع اشاره کرد و گفت: این شرکت برای هر سال در داخلی‌سازی هدف‌گذاری کرده است، به‌طوری که در سال ۱۴۰۰ موفق به داخلی‌سازی ۲۰۰ قطعه شده‌ایم.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ستاد خبری سومین همایش و نمایشگاه حمایت از ساخت داخلی در صنعت پتروشیمی، سیدعبدالمجید خاکسار در آیین امضای ۱۲ تفاهم‌نامه با شرکت‌های تولیدکننده ایرانی و دانش‌بنیان در حاشیه این نمایشگاه گفت: پتروشیمی نوری یکی از بزرگترین پتروپالایش‌های جهان است و سالانه ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تن میعانات گازی از پارس جنوبی دریافت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه آروماتیک‌ها در صنعت پتروشیمی جزو صنایع بالادستی هستند، اظهار کرد: نوری ‌خوراک ‌پتروشیمی شهید تندگویان و خوراک مایع پتروشیمی جم را تأمین می‌کند و در شرایط تحریم، فعالیت بی‌وقفه مجتمع و ‌تولید ‌بیشتر از ظرفیت اسمی جز با تفکر سیستمی و همدلی دست نیافتنی بود.

رئیس مجتمع پتروشیمی ‌نوری با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد کاتالیست‌ها و مواد شیمیایی مورد نیاز این مجتمع داخلی‌سازی شده است، یادآور شد: ‌ما ‌برای هر سال در داخلی‌سازی هدف‌گذاری کرده‌ایم و در سال ۱۴۰۰ موفق به داخلی‌سازی ۲۰۰ قطعه شده‌ایم. ‌

در سومین نمایشگاه حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی، پتروشیمی نوری با شرکت‌های برنا صنعت توس، اکسیر نوین فرآیند آسیا، ‌جابون، ‌صنایع ماشین‌های الکتریکی جوین (جمکو)، رشد صنعت نیرو، گهر سرام، کاتالیست و رنگینه پارس، فناوری خوارزمی، ‌مهندسی ‌آبادیس سازه پارس، یورو اسلات و شعله صنعت با موضوع تجهیزات و قطعات کنترل ولوهای دی سوپرهیتر، شیرهای کنترل آنتی ‌سرج، سگالت ولوها و ‌قطعات‌PAN KOREA، خرید کاتالیست و مواد شیمایی، خرید طراحی و تولید تابلوهای برق فشار ضعیف ‌و فشار متوسط فیکس و ‌کشویی –تابلوهای کنترلی و خازنی، الکتروموتورهای ضد انفجارLV، انواع الکتروموتورهای صنعتی و ‌ضدانفجار، همکاری‌های تحقیقاتی و تولید جاذب‌های مصرفی ‌رطوبت و کلر و ‌clay‌ کاتالیست‌های مصرفی، طراحی و مهندسی و تولید تجهیزات کوره‌ها، طراحی و ساخت قطعات ‌داخلی راکتورها و درام‌ها و ولوهای کاتالیست واحد ‌CCR‌ و استرینر پمپ و کمپرسور و طراحی و داخلی‌سازی و ساخت مشعل‌های نسل نو تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد. ‌

کد خبر: 47777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 11 =