خوب نبودیم، بد هم نبودیم!

سرمربی تیم‌ملی بسکتبال ایران بعد از باخت مقابل قزاقستان گفت: مقابل قزاقستان خوب بازی نکردیم اما بد هم نبودیم.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از خبرگزاری ایسنا، مصطفی هاشمی، سرمربی تیم‌ ملی بسکتبال ایران، در نشست خبری بعد از بازی برابر قزاقستان در چارچوب انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۳ که عصر پنجشنبه (۵ اسفند) برگزار شد، گفت: از ابتدا پیش‌بینی می‌کردم که بازی امروز به دقایق و ثانیه‌های پایانی بکشد. لحظاتی که می‌توانستیم واکنش مثبت نشان داده و بازی را کنترل کنیم، توپ‌ها را از دست دادیم و تیم حریف روحیه گرفت. بازی خوبی انجام ندادیم، اما نمی‌توانیم بگوییم بد بودیم. ذات بسکتبال همین است و ممکن است اشتباهاتی هم از سوی هر تیمی رخ دهد.

او افزود: موضوع مهم این است که باید یاد بگیریم اشتباهات خود را بشناسیم، برای آن‌ها راه حل پیدا کنیم و آنها را تکرار نکنیم. از الان به بازی بعد با سوریه فکر می‌کنیم و یقین بدانید که ما بازی بعد را می‌بریم و به جام جهانی هم حتما صعود خواهیم کرد.

هاشمی در پاسخ به این پرسش که «چرا با وجود برخورداری از بازیکنان باتجربه، تیم ملی ایران مقابل قزاقستان شکست خورد؟» توضیح داد: بسکتبال آن چیزی که شما فکر می‌کنید، نیست. نباید اینطور نگاه کرد. ممکن است دو پرتاب سه امتیازی و یک پرتاب دو امتیازی بخورید و ببازید؛ اتفاقی که برای هر تیمی ممکن است. ما بازیکنان خوبی داریم و آن‌ها (تیم قزاقستان) هم دارند. در حال حاضر فاصله تیم‌های آسیایی با یکدیگر کم شده است، هم ما و هم‌ آنها شرایط برد داشتیم و در قزاقستان هم همینطور است.

سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران درباره بازی بعد این تیم مقابل سوریه نیز توضیح داد: نباید بازی با سوریه را هم دست کم بگیریم، اما واقعیت این است که آن‌ها شرایطی به خوبی قزاقستان ندارند. از الان باید ذهن بازیکنان را آزاد کنیم و با ذهن باز به مصاف بازی یکشنبه برویم. امید زیادی برای پیروزی در آن بازی داریم‌.

وی درباره اینکه صحبت‌های قبل و بعد از سرمربیگری او درباره سطح بسکتبال ایران در آسیا تغییر کرده است، توضیح داد: اگر به صداقت من شک دارید این صحبت را انجام دهید. بسکتبال بازی سختی است و من هم جاه‌طلب هستم که به این جایگاه رسیده‌ام. وقتی شما اشتباه می‌کنید باید دلیل اشتباه خود را پیدا کنید و آن را برطرف کنید. مطمئن باشید ما برای برد به میدان رفتیم و دنبال توجیه هم‌ نیستیم، چون اگر بخواهیم این کار را کنیم، ۱۰۰ مورد توجیه می‌آورم. الان صادقانه گفتم قزاقستان تیم خوبی است. من یاد نگرفتم هیچ‌گاه دروغ بگویم و اگر روزی کسی به صداقت من شک کرد، حتما خودم مقصر هستم.

هاشمی در پاسخ به این پرسش که «آیا قزاقستان تیمی بود که ما به آن‌ها ببازیم؟» اظهار کرد: اگر ما با همین‌ شرایط امروز تیم ایران ۱۰۰ بار هم با قزاقستان بازی کنیم، باز هم کار به دو دقیقه آخر کشیده می‌شود. در بازی امروز و در حال حاضر پتانسیل‌ تیم ما با قزاقستان با یار خارجی یکی است. باید یاد بگیریم اگر بازیکنانی مانند صمد، حامد و کامرانی را هم نداشتیم، بتوانیم بازی کنیم.

کد خبر: 47669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =