دولت بایدن به‌دنبال انتقال نیروهای بیشتر به شرق اروپا است

شبکه خبری سی‌ان‌ان آمریکا گزارش داد در پی وقوع جنگ در اوکراین، دولت جو بایدن به دلیل قدرت عظیم ارتش روسیه در حال بررسی انتقال نیروهای بیشتر به شرق اروپا برای حمایت از متحدان خود است.

به گزارش آتیه‌انلاین به نقل از خبرگزاری ایرنا، این شبکه خبری به نقل از یک مقام آمریکایی آگاه اعلام کرد به دلیل قدرت عظیم ارتش روسیه، دولت بایدن در حال بررسی انتقال  تعداد بیشتری از نیروهای آمریکایی های مستقر در اروپا به کشورهای جناح شرقی جهت حمایت از متحدان خود است.

سی ان ان اعلام کرد به گفته یک مقام آمریکایی و یک منبع دیپلماتیک اروپایی، ناتو به ژنرال آمریکایی تاد ولترز که فرمانده عالی نیروهای متفقین در اروپا است، اختیار فعال کردن مواضع دفاعی ناتو را که شامل توانایی فعال کردن نیروهای واکنش ناتو می شود، داده است.

پیش از این، منابع آمریکایی اعلام کردند که نیروهای لشکر ۸۲ هوابرد برای کمک به عبور و مرور ترافیک به نقاط مرزی با اوکراین منتقل می شوند.

شبکه خبری ای بی سی آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی اعلام کرد این اقدام نشان دهنده تغییری ماموریت نیروهای آمریکایی مستقر در لهستان است.

در حال حاضر پنج هزار و ۲۰۰ نیروی آمریکایی در لهستان هستند و ۳۰۰ نفر دیگر نیز درحال انتقال از آلمان به لهستان هستند.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه/۲ اسفندماه با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

پوتین بامداد پنجشنبه در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به اقدام پوتین گفت: جهان روسیه را مسئول خواهد دانست.

رئیس جمهور آمریکا بامداد پنجشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، پوتین یک جنگ از پیش برنامه ریزی شده را انتخاب کرده است که تلفات فاجعه بار  و رنج انسانی را به همراه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: روسیه به تنهایی مسئول مرگ و ویرانی این حمله است و آمریکا و متحدان و شرکای آن به شیوه‌ای متحد و قاطع پاسخ خواهند داد. جهان روسیه را مسئول خواهد دانست.

کد خبر: 47654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 11 =